یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
برگزاری همایش  فروش موفق در صنعت نشر

دبیر همایش «از بازاریابی مدرن تا فروش موفق در صنعت نشر» گفت: در این همایش می‌کوشیم راهکاری مناسب برای فروش و بازاریابی کتاب به روش مدرن ارائه دهیم.

محمدرضا سالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهداف برگزاری همایش «از بازاریابی مدرن تا فروش موفق در صنعت نشر» اظهار کرد: مشکل اصلی در صنعت نشر فعلی کشور ما، توزیع، فروش و بازاریابی است و این‌که ناشران ما تولیدکنندگان خوبی هستند اما از لحاظ نوع عرضه و از منظر بازاریابی بر اساس برنامه راهبردی دچار مشکل‌اند.
 
وی با بیان این‌که متأسفانه ناشران کشور ما نمی‌توانند تصویر خود را در جامعه نشان دهند، ادامه داد: اغلب ناشران به لحاظ سیستم توزیع و فروش و حتی روابط عمومی ضعیف هستند و آن‌ها از این منظر به نمایشگاه‌های منطقه‌ای، استانی و حتی بین‌المللی وابسته هستند.
 
رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران توضیح داد: در شرایط فعلی نشر، بازاریابی و فروش دیجیتال می‌تواند به کمک ناشران بیاید. اساساً کتاب، یک کالای فرهنگی است اما این موضوع مانع از این نمی‌شود که بتوان از سایر روش‌های جدید معرفی و فروش که در صنایع دیگر استفاده می‌شوند، بهره برد.
 
سالکی با بیان این‌که در صنعت نشر توجه به رویکرد فروش و بازاریابی به‌ویژه روش مدرن آن بسیار پایین است، گفت: به همین دلیل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به برگزاری همایش «از بازاریابی مدرن تا فروش موفق در صنعت نشر» در چهار موضوع اقدام کرده است.
 
وی توضیح داد: نخستین موضوع این همایش، ارائه راهکارهای طراحی برنامه راهبردی فروش و بازاریابی کتاب و ارائه ساختار بازاریابی فروش به صورت مدرن است که با تدریس بنده برگزار می‌شود.
 
دبیر همایش «از بازاریابی مدرن تا فروش موفق در صنعت نشر» ادامه داد: دومین موضوع که با مدیریت عادل طالبی ارائه خواهد شد، رویکرد و آموزش در بخش الکترونیک و بازاریابی دیجیتال و همچنین نحوه استفاده از روش‌های دیجیتال در بازاریابی فروش است.
 
سالکی افزود: بازاریابی کتاب، راهکارهای متمایز شدن ناشران در بازار، کلیدهای موفقیت در حوزه نشر و آموزه‌های بازاریابی کتاب مطالبی هستند که در بخش سوم این همایش با مدیریت مهدی امیرجعفری مطرح خواهند شد.
 
رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران عنوان کرد: مهرداد عالی‌پور در بخش چهارم این همایش، روش‌های فروش را به‌صورت سیستم آغازین، میانی و پایانی فروش ارائه خواهد داد.
 
وی بیان کرد: همایش «از بازاریابی مدرن تا فروش موفق در صنعت نشر» فردا (27 دی‌ماه) از ساعت 13 و 30 دقیقه آغاز می‌شود و تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت. همچنین سه‌شنبه (28 دی‌ماه) کارگاهی برگزار می‌شود که در آن شرکت‌کنندگان در حوزه طراحی مدل فروش بازاریابی به رقابت می‌پردازند. در پایان، به برگزیدگان گواهی‌نامه و جوایزی اهدا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها