دبیر همایش «از بازاریابی مدرن تا فروش موفق در صنعت نشر» گفت: در این همایش میکوشیم راهکاری مناسب برای فروش و بازاریابی کتاب به روش مدرن ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه متأسفانه ناشران کشور ما نمیتوانند تصویر خود را در جامعه نشان دهند، ادامه داد: اغلب ناشران به لحاظ سیستم توزیع و فروش و حتی روابط عمومی ضعیف هستند و آنها از این منظر به نمایشگاههای منطقهای، استانی و حتی بینالمللی وابسته هستند.
رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران توضیح داد: در شرایط فعلی نشر، بازاریابی و فروش دیجیتال میتواند به کمک ناشران بیاید. اساساً کتاب، یک کالای فرهنگی است اما این موضوع مانع از این نمیشود که بتوان از سایر روشهای جدید معرفی و فروش که در صنایع دیگر استفاده میشوند، بهره برد.
سالکی با بیان اینکه در صنعت نشر توجه به رویکرد فروش و بازاریابی بهویژه روش مدرن آن بسیار پایین است، گفت: به همین دلیل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به برگزاری همایش «از بازاریابی مدرن تا فروش موفق در صنعت نشر» در چهار موضوع اقدام کرده است.
وی توضیح داد: نخستین موضوع این همایش، ارائه راهکارهای طراحی برنامه راهبردی فروش و بازاریابی کتاب و ارائه ساختار بازاریابی فروش به صورت مدرن است که با تدریس بنده برگزار میشود.
دبیر همایش «از بازاریابی مدرن تا فروش موفق در صنعت نشر» ادامه داد: دومین موضوع که با مدیریت عادل طالبی ارائه خواهد شد، رویکرد و آموزش در بخش الکترونیک و بازاریابی دیجیتال و همچنین نحوه استفاده از روشهای دیجیتال در بازاریابی فروش است.
سالکی افزود: بازاریابی کتاب، راهکارهای متمایز شدن ناشران در بازار، کلیدهای موفقیت در حوزه نشر و آموزههای بازاریابی کتاب مطالبی هستند که در بخش سوم این همایش با مدیریت مهدی امیرجعفری مطرح خواهند شد.
رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران عنوان کرد: مهرداد عالیپور در بخش چهارم این همایش، روشهای فروش را بهصورت سیستم آغازین، میانی و پایانی فروش ارائه خواهد داد.
وی بیان کرد: همایش «از بازاریابی مدرن تا فروش موفق در صنعت نشر» فردا (27 دیماه) از ساعت 13 و 30 دقیقه آغاز میشود و تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت. همچنین سهشنبه (28 دیماه) کارگاهی برگزار میشود که در آن شرکتکنندگان در حوزه طراحی مدل فروش بازاریابی به رقابت میپردازند. در پایان، به برگزیدگان گواهینامه و جوایزی اهدا میشود.
نظر شما