دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
علیایی: کتابخانه دانشگاه شهید رجایی بیش از 118 هزار عنوان کتاب دارد/ جایگاه علم و دانش در نیروی دریایی ارتش

سعید علیایی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید رجایی با اشاره به برنامه‌های عملیاتی دانشگاه در حوزه پژوهش گفت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حوزه نشر علاوه بر تاسیس کتابخانه آمار کتاب‌های خود را به بیش از 118 هزار عنوان رسانده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، آیین گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دوشنبه (15 آذرماه) با حضور دکتر حمیدرضا عظمتی، رئیس دانشگاه، دکتر سعید علیایی، معاون پژوهشی فناوری دانشگاه، امیردریادار پیمان جعفری تهران، معاون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تالار شهید تهرانی مقدم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.
 
موفقیت‌های بین‌المللی و داخلی دانشگاه شهید رجایی
دکتر سعید علیایی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی با اشاره به همکاری دانشگاه با «نداجا» در گزارش عملکرد یکسال معاونت پژوهشی اظهار کرد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در یکسال گذشته اقداماتی از‌ جمله امضای تفاهم‌نامه همکاری با کمیسیون ملی یونسکو در حاشیه سمینار ملی نوآوری در کیفیت آموزش و یادگیری با استفاده از ابزار‌های الکترونیکی و برگزاری چندین همایش ملی در سطح دانشگاه از دیگر اقدامات دانشگاه در سال گذشته است.
 
وی افزود: برگزاری هفدهمین دوره جشنواره خوارزمی، انعقاد تفاهم‌‌نامه‌ همکاری با پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش همچنین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از‌ جمله برنامه‌های پژوهشی دانشگاه در سال 94 است. کسب مقام برتر تیم انجمن علمی در مسابقات ملی پل فولادی، بازتاب پژوهش‌های اصیل عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی در مجله (prl) همچنین بازتاب پژوهش‌های پژوهشگران دانشگاه در نشریات معتبر بین‌المللی از افتخارات دانشگاه در سال گذشته است.
 
علیایی افزود: براساس اعلام فدراسیون سرآمدان ایران، سه تن از اعضای هیات علمی دانشگاه دکتر مهدی نیک‌بین، دکتر جواد بهشتیان و دکتر رضا ابراهیم‌پور در فهرست 43 نفر برتر این فدراسیون قرار گرفته‌اند. علاوه براین کتاب «مهندسی لیزر و مخابرات نوری و فضای آزاد» در بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی به‌عنوان کتاب شایسته تقدیر شناخته شد.
 
این مقام مسئول در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درباره برنامه‌های صورت گرفته در بخش انتشارات دانشگاه گفت: ویراستاری، طراحی جلد و صفحه‌بندی کتاب از سال گذشته  به‌طور کامل در دانشگاه صورت می‌گیرد. افزایش تعداد توزیع‌کنندگان اینترنتی کتاب‌های دانشگاه و برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب به‌ همراه برگزاری انواع نمایشگاه‌ها با تخفیف‌های ویژه از دیگر اقدامات دانشگاه شهید رجایی در سال گذشته است. دانشگاه شهید رجایی همچنین در سال گذشته موفق شد تا در رتبه‌بندی ISI قرار گیرد.
 
علیایی با اشاره به تحولات بخش کتابخانه مرکزی دانشگاه اظهار کرد: کتابخانه مرکزی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حال حاضر با مساحت حدود دو هزار و 400 متر مربع و با 118 هزار و 221 نسخه کتاب به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی در زمینه‌های مختلف شامل علوم‌پایه،‌ علوم‌انسانی و فنی و مهندسی به دانشجویان و استادان دانشگاه خدمات ارائه می‌کند. کتاب‌های مرجع دانشگاه نیز شامل 23 هزار و 500 نسخه است.
 
وی اظهار کرد: کتابخانه‌های تخصصی دانشکده مهندسی معماری و شهر‌سازی و دانشکده تربیت‌بدنی و علوم‌ورزشی با دو هزار نسخه کتاب نیز سال گذشته تاسیس شد.  
         
جایگاه علم و دانش در نیروی دریایی ارتش
امیر‌دریادار جعفری‌تهرانی نیز با اشاره به جایگاه علم و دانش در نیروی دریایی ارتش گفت: جنگ تحمیلی از نشانه‌های اعمال فشار دشمن با هدف نابودی انقلاب اسلامی ایران است در حالی که ارتش و نیروی دریایی در 67 روز ابتدایی جنگ موفق شدند توان دریایی رژیم بعث عراق را ساقط کنند؛ درحالی که تجهیزات ما نیازمند قطعات بود اما باید به آنچه که در اختیار داشتیم عمر انقلابی می‌دادیم.
 
وی با وابستگی عرصه دریا به فناوری ادامه داد: مقام معظم رهبری نسبت به تقویت ارتباط بین دانشگاه و نیروی دریایی تاکید دارند و رویکرد فرمانده نیروی دریایی نیز بر این محور استوار است. مقام معظم رهبری همچنین در آیین تحلیف  دانش‌آموختگان دانشگاه علوم و فنون دریایی امام‌خمینی(ره) در زمانی که ریاست این دانشگاه را برعهده داشتم بر لزوم تجهیز این افراد به سه سلاح ایمان شجاعت و دانش تاکید داشتند.
 
جعفری‌تهرانی با اشاره به سیاست‌های استعمار‌ی برخی کشور‌ها در حوزه دریا افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه به دنبال رفع استضعاف خود در بهره‌برداری از دریاست. بنابراین به دورترین نقطه از‌ جمله کانال سوئز نفوذ پیدا کرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها