جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
پوری: كسی باید كتاب رسانه‌ای بنویسد كه متخصص این حوزه است

احسان پوری، معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها كه در غرفه خانه كتاب در بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات حضور یافت، گفت: كسی باید به نوشتن كتاب آموزشی در حوزه رسانه دست بزند كه متخصص این رشته است و اهلیت این موضوع را دارد.

احسان پوری، معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها كه در غرفه خانه كتاب در بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات حضور یافت، در گفت‌وگو با خبرگزاری كتاب ایران(ایبنا) عنوان كرد: بحث آموزش در حوزه رسانه بسیار مهم است. اصلی‌ترین ابزار آموزش نیز كتاب است. به همین دلیل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به این موضوع اهتمام دارد و  25 سال است در این زمینه فعال است.
 
وی افزود: ما در حوزه رسانه نیاز به محتوای آموزشی و متون درخشان داریم كه ما را با استاندارهای جدید مطبوعات و رسانه در جهان آشنا كند. به نظر می‌رسد هر چه در این حوزه تولید محتوای آموزشی و تخصصی داشته باشیم باز هم نیاز به تولید داریم.
 
پوری توضیح داد: اما در این بین كساني بايد دست به توليد و نوشتن كتاب آموزشي در حوزه رسانه بزنند كه متخصص اين رشته‌اند و اهليت اين موضوع را دارند؛ كسی كه علم و تجربه این كار را دارد و درس این رشته را خوانده است و بتواند محتوای با كیفیتی را ارایه دهد.
 
معاون دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها اضافه كرد: متأسفانه كیفیت چنین كتاب‌هایی در دوره‌ای افت كرد. مهم این است كه كتاب‌های ما آن كیفیت لازم را داشته باشد تا روزنامه‌نگار ما و كسی كه می خواهد كار خبری كند، بتواند از آن‌ها بهره ببرد و نیازش را پاسخ دهد.
 
وی ادامه داد: طبعاً در دفتر مطالعات رسانه ما همه كتاب‌ها را پیش از انتشار می خوانیم. آخرین كتابی كه در حوزه رسانه خوانده‌ام و در این زمینه نوشته شده كتابی با عنوان «سواد رسانه‌ای» است كه انتشارات «مك گروگیر» آن را به چاپ رسانده است. یكی از مترجمان خوب ما قرار است این كتاب را از زبان انگلیسی به فارسی برگرداند. این حوزه حوزه‌ای است كه می‌توان در آن تولید داشت و كتاب‌های به روز در زمینه آشنایی با ژورنالیسم بین‌الملل و آشنایی با مطبوعات و رسانه‌های دنیا منتشر شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها