سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
«گیت دخانی» میرفتاح منتشر شد

«گیت دخانی» نوشته سیدعلی میرفتاح، سیزدهمین اثر انتشارات پیدایش در بخش بزرگسال است که به تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سیدعلی میرفتاح، نویسنده و روزنامه‌نگار طنزپرداز سال‌ها با روزنامه‌های مختلفی همکاری داشته است. آن‌هایی که ستون «کرگدن نامه» را در روزنامه شرق دنبال می‌کردند، به خوبی با سبک و سیاق او آشنا هستند.
 
«گیت دخانی» تازه‌ترین کتاب علی میرفتاح به دور از هر کلیشه‌ای داستانی نو و طنز را روایت می‌کند؛ نویسنده‌ای برای نوشتن یک فیلمانه دلهره‌آور به کلبه‌ای جنگلی در ارتفاعات دو هزار می‌رود. پس از چندین تجربه ناموفق عاقبت با باز شدن دروازه عوالم دخانی، ترس ‌ها و دلهره‌ها به سراغش می‌آیند تا جایی که حاضر می‌شود معامله‌ای انجام دهد. نویسنده جسمش را در ازای یک فیلمنامه ترسناک خوب، به یک جن عاشق قرض می‌دهد. جنی که می‌رود دنبال معشوق‌اش و...
 
«گیت دخانی» گزارش پنج دیدار نویسنده با این موجودات است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «قرارداد بسته بودم که فیلمنامه ترسناک بنویسم اما از پسش برنمی‌آمدم؛ صحنه‌ها را وقتی تجسم می‌کردم نه تنها ترسناک نبودند بلکه خنده‌دار هم بودند. بَدَک پول نگرفته بودم و در حرف و ادعا قرار بود روی دست «جن‌گیر» بلند شوم، اما حاصل کار از «پارک‌وی» هم آبکی‌تر شده بود. سرِ تهیه کننده را که هی زنگ می‌زد و پیگیری می‌کرد به طاق کوبیدم و یک هفته موبایلم را خاموش کردم و رفتم کلید کلبه جنگلی خسرو را –در اطراف جاده دو هزار- گرفتم و با خودم قرار گذاشتم تک و تنها بروم بست بنشینم و تا از پس کار برنیامده‌ام، برنگردم...»
 
کتاب «گیت دخانی» در شمارگان هزار نسخه به قیمت 13 هزار تومان به تازگی از سوی انتشارات پیدایش راهی بازار کتاب شده است.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کتاب به لینک زیر مراجعه کنید:
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها