پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
رضایی: کتاب «ایران کشوری دریایی» منبعی برای شناسایی نیا‌ز‌های حوزه دریاست

بهنام رضایی، مؤلف کتاب دو زبانه «ایران کشوری دریایی» با اشاره به ضروت‌های تألیف کتاب گفت: ایران صاحب پنج‌هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی است، بنابراین کتاب «ایران کشوری دریایی» می‌تواند به‌عنوان منبعی برای شناسایی نیا‌ز‌های حوزه دریا شناخته شود.

بهنام رضایی، مؤلف کتاب دو زبانه «ایران کشوری دریایی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در تشریح ویژگی‌‌های کتابش اظهار کرد: ایران صاحب پنج‌هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی است، بنابراین کتاب «ایران کشوری دریایی» می‌تواند به‌عنوان منبعی برای شناسایی نیا‌ز‌های حوزه دریا شناخته شود. ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف ترویج و معرفی دستاورد‌های صنایع دریایی کشورمان مانند نفت،‌ گاز،‌ شیلات و به‌طورکلی همه مسائل مرتبط با دریا به انتشار این کتاب اقدام کرده است. همه مدیران و مسئولانی که به دنبال اطلاعاتی از دستاورد‌های دریایی کشور هستند، می‌توانند مخاطب این کتاب باشند.     
 
وی افزود: کتاب شامل 20 سرفصل است که اطلاعاتی خلاصه و جامع درباره کشتیرانی،‌ تعمیرات کشتی و ساخت شناور‌های پرنده ارائه‌ می‌دهد. «ایران کشوری دریایی» کتاب مهمی است، چراکه پیش از این منبع مدونی از دستاورد‌‌‌های دریایی کشورمان از منظر‌های علمی و آموزشی، اقتصادی و آماری به‌صورت مکتوب تولید نشده بود.        
 
رضایی درباره دلایل تدوین کتاب در قالب دوزبانه گفت: ایجاد فرصت عرضه این کتاب در نمایشگاه‌‌های بین‌المللی، دلیل اصلی در تولید آن به‌صورت دوزبانه بود. ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی، این اثر را در کنار سایر دستاورد‌های دریایی کشور در نمایشگاه «ایران کشوری دریایی» عرضه کرد که به‌عنوان یکی از معتبر‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی دنیا در حوزه دریا شناخته می‌شود؛ ستاد در این نمایشگاه در یک پاویون تخصصی میزبان صاحب‌نظران روسی بود.
 
مسئول کارگروه ترویج ستاد توسعه دریایی کشور ادامه داد: ایران در نمایشگاه روسیه با مشارکت ستاد توسعه دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن مهندسی دریایی به‌عنوان مجری حضور پیدا کرد.
 
نویسنده کتاب «ایران کشوری دریایی» درباره بازخورد عرضه این کتاب در نمایشگاه صنایع دریایی روسیه اظهار کرد: علاوه بر مدیران شرکت‌های روسی، نمایندگانی از اروپا نیز در این نمایشگاه حضور داشتند. مسئولان ایرانی در غرفه ایران میزبان برخی شخصیت‌های روسی مانند رئیس اتحادیه کشتی‌سازی ‌روسیه بودند و بعد از مطالعه کتاب «ایران کشوری دریایی» از پیشرفت‌‌های علمی و دستاورد‌‌های ایران در حوزه دریایی شگفت‌زده شده بودند.
 
وی افزود: کتاب‌‌های «اطلس کشتی‌سازی» و‌ «اطلس شناور‌های ساخت داخل» از دیگر منابع منتشر شده از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها