پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
پیشنهاد چهره‌های ادبی برای مطالعه در آخر هفته/ از «شهرهای نامرئی» تا «13 حکایت شیرین از طهران»

چهره‌‌های ادبی شناخته شده کشور، کتاب‌های «شهرهای نامرئی»، «ملت عشق»، «خیابان گاندی» و «13 حکایت شیرین از طهران» را برای مطالعه در تعطیلات آخر هفته به مخاطبان پیشنهاد کردند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- با توجه به حجم کتاب‌های منتشر شده در کشور، یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندان به کتاب همواره به آن توجه دارند، انتخاب کتاب مناسب برای مطالعه است. از آنجا که تعطیلات آخر هفته فرصت بسیار خوبی برای همنشینی با کتاب و سرزدن به کتابفروشی و کتابخانه است، ارائه کتاب‌های پیشنهادی چهره‌های شناخته شده فرهنگی و اهل قلم کشور می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب کتاب از سوی مخاطبان باشد.

در این گزارش مجموعه‌ای از کتاب‌های پیشنهادی چند تن از چهره‌‌های فرهنگی و شناخته شده کشور که در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران به معرفی کتاب‌های مورد علاقه خود پرداخته‌اند ارائه شده است تا ضمن آشنایی شما با علائق این چهره‌های فرهنگی، راهنمای خوبی برای مطالعه باشند.

بهمن نامور مطلق:
«شهرهای نامرئی» از ادبیات پست مدرن را بخوانید
بهمن نامور مطلق، ‌معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، کتاب «شهرهای نامرئی» نوشته ایتالو کالوینو را برای مطالعه در آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: این کتاب تصویری از شهرهایی ارائه می‌کند که در ذهن نویسنده ایتالیایی زبان به وجود آمده است و ارتباطی بینامتنی با سفرهای مارکوپلو نیز دارد.

کاوه میر عباسی:
«ملت عشق» پرفروش‌ترین کتاب تاریخ ترکیه را بخوانید/ علاقه بسیاری به خواندن رمان‌های پلیسی دارم
کاوه میرعباسی، نویسنده و مترجم، کتاب «ملت عشق» نوشته الیف شافاک را برای مطالعه در آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: من همیشه کتاب‌های اصلی را از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی می‌خوانم، اما از آنجا که بسیار علاقه‌‎مند بودم پرفروش‌ترین کتاب تاریخ ترکیه را بخوانم، «ملت عشق» را با ترجمه ارسلان فصیحی خواندم و از آن بسیار لذت بردم.
 
شهرام حقیقت دوست:
13 داستان کوتاه شاعرانه را در «خیابان گاندی» بخوانید/ «گیلیاد»، «آداب بیقراری» و «نفرین خاکستری» را در دست خواندن دارم
شهرام حقیقت دوست، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، کتاب «خیابان گاندی» نوشته ساناز سید اصفهانی را برای مطالعه در آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: این کتاب مجموعه‌ای از 13 داستان کوتاه شاعرانه است که خواندن آن می‌تواند برای علاقه‌مندان به داستان کوتاه بسیار جذاب باشد.

حمیدرضا پگاه:
پگاه: آخر هفته را با «13 حکایت شیرین از طهران» سرکنید
حمیدرضا پگاه، بازیگر سینما و تلویزیون، کتاب «13 حکایت شیرین از طهران» را برای مطالعه در آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: این کتاب که فایل صوتی آن نیز در قالب یک CD ضمیمه این کتاب شده، شامل حکایت‌هایی نسبتا مختصر از تهران قدیم است که هرکس می‌تواند آن را در فواصل کاری و یا در وسایل حمل و نقل عمومی بخواند و از آن لذت ببرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها