جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
پیشنهاد چهره‌های فرهنگی هنری برای مطالعه آخر هفته/ از «باغی میان دو خیابان» تا «در خدمت و خیانت زنان»

چهره‌‌های فرهنگی هنری شناخته شده کشور برای مطالعه در تعطیلات آخر هفته، کتاب‌های «باغی میان دو خیابان»، «حرکت-تصویر، سینما 1»، «جناب آقای شاهپور گرایلی همراه خانواده» و «در خدمت و خیانت زنان» را به مخاطبان پیشنهاد می‌کنند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- با توجه به حجم بالای کتاب‌های منتشر شده در کشور، یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندان به کتاب همواره به آن توجه دارند، انتخاب کتاب مناسب برای مطالعه است. از آنجا که تعطیلات آخر هفته فرصت بسیار خوبی برای همنشینی با کتاب و سرزدن به کتابفروشی و کتابخانه است، ارائه کتاب‌های پیشنهادی چهره‌های شناخته شده فرهنگی و اهل قلم کشور می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب کتاب از سوی مخاطبان باشد.

در این گزارش مجموعه‌ای از کتاب‌های پیشنهادی چند تن از چهره‌‌های فرهنگی و شناخته شده کشور که در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران به معرفی کتاب‌های مورد علاقه خود پرداخته‌اند ارائه شده است تا ضمن آشنایی شما با علائق این چهره‌های فرهنگی، راهنمای خوبی برای مطالعه باشند.
 
صادقی: تاریخ سینما تا جنگ جهانی دوم را در «حرکت – تصویر، سینما 1» بخوانید/ ارائه ترجمه‌ای درخشان از مازیار اسلامی
صادقی: تاریخ سینما تا جنگ جهانی دوم را در «حرکت – تصویر، سینما 1» بخوانید/ ارائه ترجمه‌ای درخشان از مازیار اسلامی
قطب‌الدین صادقی، نویسنده، کارگردان و پژوهشگر عرصه هنرهای نمایشی، کتاب «حرکت – تصویر، سینما 1» نوشته ژیل دلوز را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد کرد و گفت: این کتاب به بررسی سینما تا اواخر جنگ جهانی دوم یعنی سال 1945 و ظهور سینمای نئورئالیسم پرداخته است که خواندن آن را به علاقه‌مندان تاریخ سینما پیشنهاد می‌کنم.
 
گلستانی: «در خدمت و خیانت زنان» را مطالعه کنید/ لذت خواندن کتاب کاغذی در کتاب الکترونیکی وجود ندارد
گلستانی: «در خدمت و خیانت زنان» را مطالعه کنید/ لذت خواندن کتاب کاغذی در کتاب الکترونیکی وجود ندارد
پرستو گلستانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، کتاب «در خدمت و خیانت زنان» نوشته شهلا زرلکی را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد کرد و گفت: شهلا زرلکی در این کتاب با رویکرد روانشناسی و جامعه شناسی به شرح دنیای زنان پرداخته است. خواندن این کتاب حتی برای زنانی که با این نظریات موافق نیستند جالب خواهد بود.
 
ضابطیان: علاقه‌مندان به معماری و  تاریخ اجتماعی «باغی میان دو خیابان» را مطالعه کنند
ضابطیان: علاقه‌مندان به معماری و تاریخ اجتماعی «باغی میان دو خیابان» را مطالعه کنند
منصور ضابطیان، روزنامه‌نگار، مجری و تهیه کننده تلویزیون، کتاب «باغی میان دو خیابان» را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد کرد و گفت: این کتاب گفت‌وگو محور به قدری پرمغز است که ضمن اشاره به ویژگی‌های معماری آثار برجسته کشور و مقایسه آن با معماری سایر کشورها، روایتگر بخشی از تاریخ اجتماعی معاصر ایران نیز است.
 
ناصر نصیر: آخر هفته را با «جناب آقای شاپور گرایلی همراه خانواده» سر کنید
ناصر نصیر: آخر هفته را با «جناب آقای شاپور گرایلی همراه خانواده» سر کنید
رامین ناصر نصیر، بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون، کتاب «جناب آقای شاپور گرایلی همراه خانواده» را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد کرد و گفت: در این رمان همراه شدن روایتی ملموس و رئالیستی، با زبانی طنزآمیز، اثری جذاب را پیش روی خواننده قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها