سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
توافق انتشارات هارپرکالینز با آمازون بر سر قیمت‌گذاری کتاب

هارپرکالینز اعلام کرد بر سر اختلاف قیمت‌گذاری محصولات کتابی خود با آمازون برای حل مشکل توافقنامه چندساله‌ای را امضاء کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این توافقنامه قیدشده تا آمازون با قیمتی مشخص کتاب را از هارپرکالینز خریداری کرده و سپس با قیمتی که خودش می‌خواهد (حتی کمتر از قیمت معمول) آن را به فروش می‌رساند.

به نظر می‌رسد «خرید عمده» از سوی آمازون مدل خوبی است تا ضمن قیمت‌گذاری مناسب، شرایط خوانندگان کتاب نیز در نظر گرفته شود.

جنگ قیمت خرده‌فروشی درسایت آمازون موضوع جنجال بزرگ با ناشران است که چند وقتی در آمازون وجود داشته و آمازون توانسته با هر ناشر، مدل خاصی از توافقنامه را حاصل کند تا اجازه ندهد ناشران یک مدل قیمت‌گذاری واحد را به آمازون القا کنند.

این سیستم خرید و فروش مانند سیستم خرید و فروش موبایل در امریکای شمالی بین سازندگان و خرده‌فروشان است که موفقیت‌آمیز بوده است.

البته به عقیده کارشناسان این مدل قیمت‌گذاری درنهایت باعث فشار هر چه بیشتر به فروشندگان مستقل خواهد شد که نمی‌دانند با چه قیمتی می‌توانند کتاب را به دست مشتری برسانند، درحالی‌که قیمت آمازون چه به صورت جلد سخت و چه به صورت الکترونیکی پایین‌تر از قیمت کتاب‌فروشی‌های مستقل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها