جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
جایگاه بازار‌یابی شبکه‌ای با «دریچه‌نو» مشخص شد

انتشارات دریچه نو، کتاب «جایگاه بازار‌یابی شبکه‌ای در عصر الکترونیک» را در 10 فصل منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نخستین چاپ کتاب «جایگاه بازار‌یابی شبکه‌ای در عصر الکترونیک» نوشته مهراب صدوقیان‌زاده، در 10 فصل از سوی انتشارات «دریچه ‌نو» به بازار کتاب عرضه شده است. از مهم‌ترین فصل‌های این کتاب می‌توان به «سؤال بزرگ»، «قدرت»، «بازار»، «بازار‌یابی شبکه‌‌ای در جهان،‌ خاورمیانه و ایران» و «فرصت طلایی» اشاره کرد.

آشنایی با مفهوم بازاریابی

مؤلف در ابتدای کتاب، با طرح پرسشی درباره جایگاه بازار‌یابی شبکه‌ای، در تعریف مفهوم بازار‌یابی آورده است: «بازار‌یابی شبکه‌ای، یکی از شاخه‌ها و شیوه‌‌های فروش مستقیم است که صاحبان صنعت می‌توانند بدون هزینه‌های اضافی، مانند تبلیغات، محصولات خود را بدون واسطه، به مصرف‌کنندگان خود عرضه کنند. مصرف‌کنندگان نیز در صورت تمایل می‌توانند با فروش آن محصولات به افراد دیگر، بابت خرید هر مشتری خود و همچنین خرید‌های مشتری‌های مشتری خود، از شرکت‌ مادر، به‌صورت مستقیم، پاداش و پورسانت دریافت نمایند.
 
وی در تعریفی دیگر از بازر‌یابی شبکه‌‌ای نوشته که بازار‌یابی شبکه‌ای، صنعتی در مقیاس جهانی، با هزینه اندک‌ و تکنولوژی برتر است که به سرعت در حال رشد است و به شما این امکان را می‌دهد در حالی‌که تجارت خود را در منزل و طبق برنامه زمان‌بندی خود انجام می‌دهید، درآمد بالایی داشته باشید.
 
بازار‌یابی شبکه‌ای؛ صنعتی نوین در دنیا

صدوقیان‌زاده همچنین درباره جایگاه فعلی بازاریابی شبکه‌ای با اشاره به نوپایی این صنعت در دنیا، آورده که بازار‌یابی شبکه‌ای که صنعت نوینی در دنیا و شیوه تجاری جوانی در ایران است ظرف 15 سال گذشته، تعاریف و تصاویر متفاوت و گاه متضادی از خود ارائه داده‌اند. این بازه وسیع قضاوت که در کمتر شغل و حرفه‌ای دیده می‌شود، ناشی از نگرش‌های متفاوت حاکم و در نتیجه،‌ شیوه‌‌های مختلف فعالیت نت‌ورکر‌ها است.
 
نویسنده در بخش دیگری از کتاب ضمن تشریح مفهوم قدرت، با تأکید بر سه موج تافلر در مطلبی با عنوان «فراتر از وقت طلا است» نوشته که زمانی‌که آهنگ حرکت و تغییر، بیشتر  و شتابان‌تر می‌شود، معادله خطی موج  دومی، «وقت طلا است» تغییر می‌کند؛‌ هر چه  آهنگ فعالیت، اقتصادی، سرعت بیشتری یابد، هر واحدی از زمان، ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد. به‌عنوان نمونه امروزه در سیستم‌های خرده فروشی یا کار‌های خدماتی،  مشتری‌ها خواهان پاسخ‌‌های فوری، خدمات سریع و محصولاتی هستند که موجب صرفه‌‌جویی در وقت می‌شود.
 
مشخصه‌های تجارت در موج سوم

در بخش دیگری از کتاب درباره مشخصه‌های تجارت در موج سوم که اپراتور تجارت مثبت است،‌ اشاره شده است: «در تجارت موج سومی، به دلیل حرکت‌‌های تیمی و ارزش افزوده  تولید شده از هم‌افزایی دانایی، این سود می‌تواند به صد‌ها و گاهی هزاران درصد برسد. می‌توان شرکت «اپل» را مثال زد که فقط طی چند سال،‌ با ایجاد یک شبکه خرده‌فروشی‌ مدرن و موج سومی با فروشی معادل 170 میلیارد دلار، به شرکتی 510 میلیارد دلاری،‌ یعنی برابر شرکت مایکروسافت، رقیب دیرینه خود تبدیل شود.»
 
وی در تشریح جایگاه پتانسیل بازار‌یابی شبکه‌ای در ایران و منطقه خاورمیانه نیز معتقد است که طی سال‌های گذشته، بازا‌ریابی شبکه‌ای در میان تمامی صنایع دنیا دارای بیشترین رشد بوده است. این صنعت، در مجموع با تیم فروشی 43.8 میلیون نفری و فروشی معادل 78 میلیارد دلار در سال 2001، به تیم فروشی 91.5 میلیون نفری و فروشی معادل  153 میلیارد دلار در سال 2012
رسیده است. در سال 2012 کشور آمریکا با داشتن حدود 17 میلیون فروشنده و فروشی حدود 30 میلیارد دلار، بیشترین فروش را داشته‌ است کشور اسلوونی با 43 میلیون دلار دارای ضعیف‌ترین فروش بوده است.
 
نخستین چاپ کتاب ««جایگاه بازار‌یابی شبکه‌ای در عصر الکترونیک» با شمارگان پنج‌هزار نسخه در 210 صفحه، به بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات دریچه نو به بازار کتاب عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها