وی تاكید كرد: طراحی جلد، گرافیك، ویرایش ادبی و فنی همه مواردی هستند كه باید در تنظیم این خاطرات مورد توجه واقع شود تا خوانندگان با خواندن یكی از این كتاب ها به خواندن كتاب های دیگر هم مشتاق شوند.
حجت الاسلام فخرزاده در ادامه گفت: ما سعی می كنیم روایت منظم و سازمان دهی شده ای را تحویل مخاطب دهیم اما در كنار این تلاش ها و آنچه در مراحل چاپ و انتشار انجام می شود، یك موضوع مهم كه نباید از اهمیت آن غفلت شود، تبلیغ این آثار است.
این شخصیت فرهنگی متعهد با انتقاد از این كه برای بعضی از كتاب ها تبلیغ مناسبی صورت نمی گیرد بیان كرد: من فكر می كنم باید از شیوه های سنتی تبلیغ فاصله بگیریم و وارد فضاهای جدید تبلیغی شویم. معرفی كردن كتاب ها به مخاطبان خاص یكی از این كارهاست كه می تواند موثر باشد. به عنوان مثال، بعضی از كتاب ها بیشتر مورد توجه دانشجوهاست، بعضی از كتاب ها مورد توجه زنان، نوجوانان، افراد سالمند و ... بر این اساس، اگر جامعه هدف به درستی شناخته شده و این آثار به آن ها معرفی شود، توفیق بیشتری در این زمینه كسب می كنیم و دامنه مخاطب گسترش می یابد.
مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری درباره اهمیت پرداختن به خاطرات شفاهی گفت: از دوران انقلاب خاطرات شفاهی زیادی هست كه هنوز نقل نشده و گمان می كنم هنوز در آغاز راه هستیم. در این زمینه به قدری زوایای ناگفته وجود دارد كه اگر هر روز هم یك كتاب چاپ كنیم باز هم حرف برای زدن هست.
حجت الاسلام والمسلمین سعید فخرزاده درباره این زوایای ناشناخته توضیح داد: مسائل بین المللی، آنچه در شهرستان ها اتفاق افتاد، درگیری های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با گروه ها و افراد ضد انقلاب و بسیاری از موارد دیگر را می توان در قالب خاطرات شفاهی بیان كرد.
وی همچنین با ابراز نگرانی از این كه فرصت برای ضبط این روایت ها از دست برود، گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب هم این مسئله است و در گفت و گو با ما توصیه كردند حتی اگر فعلا فرصت انتشار این خاطرات را نداریم، آن ها را جمع آوری كنیم تا بخش مهمی از داشته های ما كه در ذهن افراد است، از دست نرود.
نظر شما