مترجم کتاب «روانشناسی دین» با اشاره به اینکه تولید کتاب و خواندن آن و تجزیه و تحلیل کتاب میتواند جامعه و افراد را در معرض رشد قرار بدهد، اظهار کرد: کتاب ابزار رسانهای قوی برای تحولات فرهنگی جامعه است و در اصل تولید کتاب تولید فکر برای جامعه است.
کیانی در ادامه اظهار کرد: تولید فکر باید از طریق نویسنده و مترجم دراختیار مخاطب قرار بگیرد.
تاثیر رسانه ملی بر تفکر مردم
وی نویسندگان و مترجمان را بهترین سرمایه برای عرصه کتاب و تولید آن دانست و اظهار کرد: اگر تشکیلات دولتی دغدغه خود را بر تولید کتاب بگذارند و از نگاه صوری به آن جلوگیری کنند میتوانند از این چالش رها شده و کتاب و مطالعه آن را نهادینه کنند.
وی عملکرد صداو سیما در حوزه کتاب را ضعیف دانست و عنوان کرد: کتابهای تاثیرگذاری که از سوی ناشران تولید میشود باید در محملی مناسب معرفی شوند که یکی از این محملهای مناسب تولید برنامه مربوط به کتاب در رسانهای مانند صداوسیماست.
این مترجم ادامه داد: مردم تحتتاثیر رسانهای مانند تلویزیون هستند، به همین دلیل به خوبی میتوان مردم را تحت تاثیر قرار داده و تفکر و فرهنگ آنها را ارتقا داد و کتابهای خوب را معرفی کرد.
کیانی گفت:رسانهای مانند صداو سیما زمانی برنامهای کاملا معطوف به کتاب تولید میکرد اما بعد از چندی این برنامه نیز از مسیر اصلی خود خارج و تبدیل به برنامهای تبلیغاتی شد.
این مترجم در ادامه نقش موسسه خانه کتاب بهعنوان یکی از موسسات پیشرو در عرصه معرفی و نقد کتاب را در حوزه کتاب مهم ارزیابی کرد و افزود: موسسه خانه کتاب میتواند نشستهای موثری با حضور اهالی قلم برگزار کرده و با انتشار آن نتایج نشست را به اطلاع عموم مردم برساند.
نظر شما