سید احمدرضا طهوری، مدیر انتشارات و فروشگاه طهوری میگوید در چند سال اخیر کتابهایي با موضوع ایران باستان از فروش خوبی برخوردار بودهاند و اغلب مخاطبان این کتابها قشر کتابخوان جامعه (نه لزوما دانشگاهیان) هستند.
مدیر انتشارات و فروشگاه طهوری به تعداد کتابهای موجود در این فروشگاه و چگونگی خرید برای کتابفروشی اشاره کرد و افزود: از میان حجم انبوهی از کتاب که از سوی ناشران مختلف چاپ و برای خرید به ما پیشنهاد میشود، معمولا 5 تا 10 عنوان کتاب به صورت هفتگی و 30 تا 40 عنوان کتاب به صورت ماهانه از ناشران مختلف در این حوزهها خریداری و به قفسههای این کتابفروشی افزوده میشود.
وی همچنین درباره جدیدترین کتابی که از سوی این ناشر به چاپ میرسد گفت: کتاب دوجلدی «تاریخ تحولات ایرانشناسی» (ایران قبل از اسلام و ایران بعد از اسلام) نوشته مریم میراحمدی جدیدترین کتابی است که در دست چاپ است و به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.
طهوری سپس به پرفروشترینهای کتابهای چند ماه گذشته این فروشگاه اشاره و بیان کرد: «تاریخ ایران باستان» نوشته حسن پیرنیا، «ایران در زمان ساسانیان» تالیف آرتور کریستنسن با ترجمه رشید یاسمی، «روزگاران: تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی» نوشته عبدالحسین زرینکوب از پرفروشهای چند ماه اخیر بودهاند که با استقبال مخاطبان روبهرو بوده است.
به گفته مدیر انتشارت طهوری، «قرآن و تورات در کجا اتفاق و در کجا اختلاف دارند؟» تالیف حسن الباش با ترجمه علیاوسط ابراهیمی، «گفتارهای ایرانشناسی» ترجمه کیکاوس جهانداری به اهتمام میثم کرمی، «پژوهشهای ایرانشناسی (نامواره دکتر محمود افشار)» به کوشش ایرج افشار، «لشکرکشی اسکندر به ایران» ترجمه همایون صنعتیزاده از دیگر کتابهای پرفروش این فروشگاه در چند ماه اخیر بودهاند.
طهوری گفت: «ﺳﻔﺮﻧﺎﻣﻪ ﺳﻮﺯﻭﮐﯽ ﺷﻴﻦ جوء سفر در فلات ایران (۱۳۲۳ ھ.ق./ ۱۹۰۵ - ۱۹۰۶ م.): ﭘﻴﺎﺩﻩﮔﺮﺩی ﺭﺍﻫﺐ ﺑﻮﺩﺍﯾﯽ ژﺍﭘﻨﯽ ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﻭ ﺷﺮﻕ ﺍﯾﺮﺍﻥ به پیوست مقاله انتقادی درباره نهضت مشروطهخواهی» و «سفرنامه ایران و ورارود اوءبا کاگهآکی (کاکوء) (۱۳۲۸ ه.ق./۱۹۱۰م.): بخشی از کتاب چهل هزار فرسنگ از شمال به جنوب جهان» با ترجمه هاشم رجبزاده و كینجی ئهاورا از جدیدترین کتابهای انتشارات طهوری بودهاند که با استقبال روبهرو شدند و از فروش خوبی هم برخوردار بودند.
وی همچنین درباره مخاطبانی که به فروشگاه مراجعه میکنند گفت: با توجه به اینکه بیشتر مراجعهکنندگان این فروشگاه، افرادی هستند که به ایران باستان علاقه دارند، مشتریان ما از نوع قشر کتابخوان درسی یا دانشجویان نیستند.
نظر شما