روابط عمومی انتشارات سروش در جوابیهای نسبت به خبر منتشر شده در ایبنا اعلام کرد: انتشار اخبار تازههای نشر در انتشارات سروش طی سالیان اخیر روال ثابت و مشخصی داشته و طی روزهای اخیر هیچ گونه تغییری نکرده است.
خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با انتشار خبری تحت عنوان «علت اطلاعرسانی اخبار تجدید چاپ کتاب های انتشارات سروش بدون اشاره به چاپ های قبلی چیست؟» به شماره خبر 212317 ، شیوه اطلاع رسانی اخبار این انتشارات را مربوط به 10روز اخیر دانسته و ضمن ادعای اطلاع رسانی نادرست از سوی انتشارات به مخاطبان خود، این شیوه اطلاع رسانی را به تغییر و تحولات اخیر سازمان صدا و سیما نسبت داده است.
روابط عمومی انتشارات سروش در این جوابیه نوشته است:
1- شیوه اطلاع رسانی اخبار نشر سروش مربوط به ده روز گذشته نیست و طی دوسال اخیر هیچ تغییر قابل توجهی نداشته و تلاش نموده از یک چار چوپ حرفهای پیروی کند.
2- اخبار تجدید چاپهای سروش معمولا به دو شیوه اطلاع رسانی شده است. یک شیوه بیان تجدید چاپ در تیتر خبرهایی مثل کتاب «مبانی فهم کلام خدا به چاپ دوم رسید» یا «برای مدیران رکورد زد» و یک شیوه هم، تجدید چاپ در متن خبر مورد اشاره قرار گرفته است.
بنابراین در تمام اخبار تجدید چاپ، به خواننده اطلاعرسانی میشود که این کتاب جزو تازههای نشر به معنای مصطلح آن نیست.
3- باتوجه به دو نکته فوق نیتخوانی خبرنگار آن خبرگزاری جز یک اقدام غیر حرفهای و غیر اخلاقی هیچ توجیه دیگری ندارد.
روابط عمومی انتشارات سروش در این جوابیه آورده است: در پایان ضمن تشکر از همراهی شایسته آن خبرگزاری و خبرنگاران کوشای آن در انعکاس اخبار مختلف و تولیدات و منشورات این انتشارات طی دو سال گذشته، امیدواریم با رعایت اخلاق رسانهای و تلاشهای ارزنده آن رسانه که سرمایه اصلی یک رسانه است، بیش از این مورد مراقبت و اهتمام قرار گیرد تا شاهد تکرار چنین اشتباه فاحشی نباشیم.
توضیحات ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ضمن سپاس از پاسخگویی روابط عمومی انتشارات سروش، ذکر چند نکته را ضروری می داند:
1. در این پاسخ هیچ اشاره ای به شیوه غلط و غیر حرفه ای انتشارات سروش در انتشار اخبار کتب تجدید چاپی نشده است که احتمالا تایید گزارش ایبنا در خصوص این اشتباه رسانه ای دوستان و تاکید تلویحی بر تصحیح این روند است.
2. نکته دیگر گزارش ایبنا، اشاره نکردن به سال انتشار کتب مذکور بوده که بازهم در پاسخ روابط عمومی انتشارات سروش اشاره ای به آن نشده که ایبنا حمل بر پذیرفتن این اشتباه میداند و امیدوار است در آینده، خبرهای ناشر وابسته به سازمان صداوسیما با پیشینه ای درست و واقع نمایی وضعیت نشر در این انتشارات به دست رسانه ها برسد تا خدای نکرده شائبه انتشار اخبار تجدید چاپی برای پرکردن خلاء تولید در این انتشارات قوت نگیرد.
3. اصلاح خبر در سایت انتشارات سروش بعد از انتشار گزارش ایبنا نیز شاهد دیگری است مبنی بر عزم جدی روابط عمومی انتشارات سروش بر تصحیح رویه غلط قبلی.
نظر شما