به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «آموزش الکترونیکی نظریهها و روشها» به قلم مشترک دکتر مصطفی اجتهادی، دکتر نادرقلی قورچیان، علی تقیپور ظهیر و نورالدین میرزایی، به تبیین ابعاد گوناگون این روش آموزشی پرداخته است.
کتاب حاضر در 6 فصل کلیات، رویکردها و راهبردهای یادگیری، اجزای کلیدی طراحی، بازار آموزش و بررسی مدلهای آموزش الکترونیکی را توضیح داده است.
براساس محتوای این اثر، ظهور نسل دیجیتالی و توسعه فناوری اطلاعات، پتانسیلها و ظرفیتهای جدیدی در نظام آموزشی ایجاد کرده است. توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و امکان دسترسی فزاینده به دانش اطلاعات، فرایندهای آموزشی، نقشها و وظایف مراکز آموزشی، مربیان و شاگردان را متحول کرده است.
آموزش از راه دور پاسخی به تغییرات و تحولات اساسی است که در جهان در حال توسعه رخ میدهد. در روشهای سنتی، معلم براساس کتاب درسی تدریس میکند و شاگرد نیز همان مطلب را فرا میگیرد. در سیستمهای آموزش الکترونیکی نقش مربیان، شاگردان و مجریان آموزش متفاوت شده است؛ تصمیمگیری در مورد نحوه اجرای برنامههای آموزشی به عهده طراحان آموزشی است.
بنابراین تشخیص اینکه چه نوع برنامه درسی، فرصتهای یادگیری را برای فراگیران فراهم میسازد و در چه سطحی برای فراگیران در جریان یادگیری دارای اهمیت است، به عهده برنامهریزان آموزش الکترونیکی است.
کتاب «آموزش الکترونیکی نظریهها و روشها» با شمارگان یکهزار نسخه در 244 صفحه از سوی نشر منتشران اندیشه به بازار نشر عرضه شده است.
علاقهمندان به تهیه این کتاب میتوانند به وبگاه صنعت ترجمه به آدرس www.translationindustry.ir مراجعه کنند.
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
نظر شما