یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
برپایی همایش «سعدي‌ و نوآوری‌های ادبی» در رُم

همایش «سعدی و نوآوری‌های ادبی» با همکاری دانشگاه رم، کتابخانه ملی رم، رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، مرکز سعدی‌شناسی و مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب و حضور سعدی‌شناسان ایران و ایتالیا در شهر رم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهر کتاب، علی‌اصغر محمدخاني، معاون فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب گفت: همزمان با برپایی همایش «سعدی و نوآوری‌های ادبی» گزیده‌ جدیدی از کلیات سعدی به زبان ایتالیایی ترجمه مي‌شود.

وي كه از سفر ايتاليا بازگشته، ادامه داد: به منظور شرکت در چند برنامه‌ علمی و فرهنگی در هفته‌ گذشته، سفری به ایتالیا داشتیم. نشست «عصری با مولانا» با حضور سرجیئو فوتی، مولوی‌شناس ایتالیایی، غلامرضا خاکی تشکیل شد و درباره‌ اندیشه‌ مولانا در صلح و دوستی صحبت و سیر مولوی‌پژوهی در ایتالیا تحلیل و بررسی شد.

محمدخانی به دیدار خود با پروفسور روبرتو اسکارچا، ایران‌شناس برجسته، و همسرشان خانم پروفسور ماریا اسکارچا، برجسته‌ترین شیعه‌شناس ایتالیایی، اشاره کرد و گفت: این زوج دانشمند، تحقیقات فراوانی درباره‌ زبان و ادبیات فارسی و اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی انجام داده‌اند که ترجمه‌ دیوان حافظ را به همت وي در زبان ایتالیایی همه مي‌شناسند.

محمدخانی به مذاکرات و تفاهم‌نامه‌هایی با مدیر انتشارات پونته اشاره کرد و گفت: به زودی نشست‌هایی برای معرفی بیشتر نویسندگان معاصر ایتالیا در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها