یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
اولین و آخرین نمایشنامه‌‌ محمود استاد محمد تجدید چاپ می‌شود

همزمان با سوم مرداد سالگرد درگذشت محمود استاد محمد، اولین و آخرین نمایشنامه این هنرمند از سوی نشر ققنوس تجدید چاپ و به بازار عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار رسانه و هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  مرحوم محمود استاد محمد نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر ایرانی  سال گذشته در اثر پیشرفت سرطان کبد درگذشت. امسال سوم مرداد و در سالگرد درگذشت این هنرمند، نشر ققنوس قصد دارد دو نمایشنامه این هنرمند را تجدید چاپ و به بازار عرضه کند. «آسید کاظم» اولین نمایشنامه این هنرمند بود که سال 1351 به روی صحنه رفت. «کافه مک آدم» نیز آخرین اثر این هنرمند بود که سال 1389 در تئاتر شهر اجرا شد و تجدید چاپ خواهد شد. هر دو این نمایشنامه ها پیش از این منتشر شده است. نمایش اول ابتدا توسط نشر ققنوس منتشر و در دیگر انتشاراتی ها نیز تجدید چاپ شد. نمایش دوم نیز پیش از این توسط ققنوس منتشر شده است.

به گفته احمد طهوری مدیر روابط عمومی نشر ققنوس، این اقدام با هدف تکریم تلاش های این هنرمند عرصه تئاتر صورت می گیرد.

محمود استاد محمد متولد سوم آبان 1329 است و از دهه چهل فعالیت در عرصه نمایش را آغاز کرد.
نمایش «آسید کاظم»، فیلم نامه سریال «پژواک»، نویسندگی و کارگردانی سریال «گذر خلیل ده‌مرده» و نمایش «رسم زمانه»، فیلمنامه «جنگ اطهر»،نمایشنامه های «دقیانوس امپراتور شهر اقیانوس»، «سیری محتوم» ، «چهل پله تا مرگ» و «شب بیست و یکم»،«قصص القصر»، «آنها مأمور اعدام خود هستند»،«گل یاس»، «خانه سالمندان» برخی از نمایشنامه های این هنرمند است. وی کارگردانی و ایفای نقش در برخی نمایشنامه های خود را نیز بر عهده داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها