شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
معرفی چهار اثر برتر و ۹ شایسته تقدیر

دبیر پنجمین جشنواره دوسالانه «کتاب دین و پژوهش‌های برتر» با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر در 29 اردیبهشت ماه گفت: از میان ۴۵۲۱ اثری که به جشنواره رسیده‌اند، چهار اثر برتر و ۹ اثر شایسته تقدیر انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست خبری پنجمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر امروز شنبه 27 اردیبهشت ماه با حضور حجت‌الاسلام سید جواد موسوی هوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی و دبیر این جشنواره  برگزار شد.

موسوی هوایی در ابتدای این مراسم با بيان اين كه یکی از وسایل رساندن سخن الهی به بندگانش کتاب است، همان طور که معجزه پیامبران اولوالعزم کتاب بوده گفت: سازمان تبلیغات اسلامي در دوران حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی فعالیت خوبی در تولید، نشر و توزیع عادلانه کتاب و محصولات دینی فرهنگی در سراسر کشور داشته است.
 
وی افزود: سازمان تبلیغات در مسئله کتاب‌خوانی به اندازه خودش و به میزان مؤثر وارد شده است. اگر کمبود بودجه که در دوسال اخیر گریبانگیر همه نهادها و سازمان‌های دولتی شده است نبود می‌توانستیم بسیار گسترده‌تر از این اقدامات فعالیت و عمل کنیم. 

موسوی هوایی با بیان این‌که در این سازمان برای همه اقشار مردم و تولیدکنندگان دانش دینی و استفاده کنندگان خاص آثار دینی تولید کتاب داریم گفت: گروه نخست مخاطبان ما مخاطبان خاص‌اند که شامل مبلغان، مداحان، نویسندگان، پژوهشگران و مجموعه‌ای از اقشار اثرگذار است که خودشان با هزاران نفر ارتباط دارند. ما در اولویتمان موظفیم ابتدا این قشر را تغذیه کنیم. گروه ديگر مخاطبان عام ما هستند که عموم مردم را شامل می‌شوند.

دبیر جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر با بیان این‌که تجهیز ۱۸۰۰ کتابخانه در روستاهای کشور از سوی سازمان تبلیغات انجام شده است، گفت: با توجه به شرایط دو سال اخیر ۴۲۰۰ عنوان کتاب برای تثبیت انقلاب و آرمان‌های نظام و گسترش عدالت فرهنگی برای هر کتابخانه ارسال شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تولید علم دینی دانست و گفت: پنجمین «جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر» در بخش‌هایی نظیر علوم قرآن و حدیث؛ فقه و حقوق اسلامی؛ کلام، فلسفه، عرفان و اخلاق اسلامی؛ تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی؛ دین و علوم انسانی مرتبط؛ ادبیات داستانی و رمان و کودک و نوجوان برگزار می‌شود که در سه گروه فلسفه، ادبیات داستانی و کودک و نوجوان اثر برتر نداریم.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در مجموع 13 اثر به عنوان اثر برتر و شایسته تقدیر از میان چهار هزار و 521 اثر برگزیده شده‌‌اند، افزود: در گروه‌ «علوم قرآن و حدیث» یک اثر برتر و دو اثر شایسته تقدیر، در «فقه و حقوق اسلامی» یک اثر برتر و یک اثر شایسته تقدیر، در «تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی» یک اثر برتر و یک اثر شایسته تقدیر، در «دین و علوم انسانی» مرتبط یک اثر برتر و یک شایسته تقدیر انتخاب شده‌اند که به هر یک از اثر‌های برتر مبلغ ده میلیون تومان و به هر یک از اثرهای شایسته تقدیر نیز مبلغ پنج میلیون تومان اهدا می‌شود.
 
به گفته این مقام مسئول، همچنین از سوی حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت به صاحبان 13 اثر برگزیده فیش حج عمره اهدا خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: پنجمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر روز دوشنبه 29 اردیبهشت جاری از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه در سالن سوره حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها