شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
مقالات همایش «نظام مردم‌سالاری دينی» کتاب می‌شود

فراخوان مقالات پنجمين نشست انديشه‌­های راهبردی با موضوع «نظام مردم‌سالاری دينی» اعلام شد. مقالات برتر در قالب کتاب منتشر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پنجمين نشست انديشه‌­های راهبردی با موضوع «نظام مردم‌سالاری دينی» و با شرکت شخصيت‌‌های دانشگاهی و حوزوی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

از استادان و محققانی که پژوهشی را درباره موضوع نشست به انجام رسانده‌­اند، دعوت ­شده به منظور حضور در اين رويداد علمی، مقالات جديد و منتشر نشده خود را حول محورهای نشست که حاوی ديدگاه و دستاوردهای اصيل و بديع باشد، ارسال کنند.

سخنرانان و شرکت­‌کنندگان نشست پس از داوری مقالات از سوی هيات داوران انتخاب خواهند شد و مقالات پذيرفته شده در کتاب نشست به چاپ خواهد رسيد.

آخرين مهلت ارسال مقالات 15 اردیبهشت ماه سال 1393 خواهد بود. علاقه‌مندان برای کسب آگاهی از چارچوب و ضوابط تهيه مقالات می‌توانند به وبگاه نشست به نشانی اینترنتی http://n5.dnar.ir مراجعه کنند. 

نشست اندیشه‌های راهبردی به ابتکار رهبر معظم انقلاب از سال 1389 آغاز شد و تاکنون به چهار موضوع راهبردی «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «عدالت»، «زن و خانواده» و «آزادی» پرداخته است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی «درگیر کردن متفکران و اندیشه‌ورزان کشور با مسایل کلان»، «ایجاد یک گفتمان در میان نخبگان» و «ریل‌گذاری و جاده‌سازی برای اداره کشور در ده‌ها سال آینده» را به عنوان سه هدف مهم و اساسی برگزاری نشست‌های راهبردی با نخبگان برشمرده‌اند.

در آخرین نشستی که آبان‌ماه سال گذشته برگزار شد، استادان و اندیشمندان برجسته کشور از جمله دکتر مصطفی ملکوتیان، استاد دانشگاه تهران، دکتر عماد افروغ، دانشیار علوم اجتماعی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دکتر علی‌رضا شجاعی‌زند، استادیار دانشگاه تربیت مدرس، دکتر سیدجلال دهقانی فیروزآبادی، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، دکتر موسی نجفی، استاد علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمدعلی یوسفی، دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دکتر منصور میراحمدی، دانشیار دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، مقالات علمی-پژوهشی خود را درباره موضوع «آزادی» در کنفرانسی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی ارایه کردند.

بیانات رهبر انقلاب در جریان چهار نشست پیشین و همچنین متن مقالات ارایه شده در نشانی اینترنتی http://farsi.khamenei.ir/package?id=18273 قابل دسترسی است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها