دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
خانه سیمین و جلال اردیبهشت 93 بازگشایی می‌شود

علی خلاقی، همسر دخترخوانده سیمین دانشور، با اشاره به احتمال اعلام حکم قطعی دادگاه درباره صحت وصیت نامه دانشور در هفته آینده، گفت: در صورت تایید دوباره آن، این خانه فرهنگی هنری هفتم اردیبهشت 93 بازگشایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علی خلاقی همسر لیلی ریاحی، دختر خوانده و وارث قانونی سیمین دانشور، در مراسم بزرگداشت این نویسنده که عصر دیروز، یکشنبه، 18 اسفند در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شده بود، از احتمال صدور حکم قطعی در رابطه با خانه سیمین دانشور خبر داد.
 
وی با بیان این‌که ممکن است خانه سیمین دانشور که البته همان خانه مشترک او با جلال آل‌احمد است، میلیاردها تومان ارزش داشته باشد اما چشمداشتی به آن نیست، اظهار کرد: بنابر وصیت نامه سیمین دانشور، لیلی ریاحی تنها وارث قانونی ایشان هستند اما ویکتوریا دانشور، خواهر ایشان با این مساله موافق نیست و به صحت آن شک دارد. این سبب مسایلی پیرامون این وصیت نامه به وجود آمده است.
 
خلاقی ادامه داد: در تیرماه سال جاری (92) دادگاه در حکمی صحت وصیت نامه را تایید کرد اما ویکتوریا دانشور به این حکم اعتراض کرد، به این دلیل این پرونده در حال حاضر در شعبه 55 دادگاه و زیر نظر و ریاست آقای اصلان‌پور قرار دارد. 

وی افزود: باخبر شدیم که ممکن است حکم قطعی در هفته آینده اعلام شده و صحت وصیت نامه بار دیگر تایید شود که در این صورت، این خانه فرهنگی هنری در 7 اردیبهشت 93 و در مراسمی بازگشایی خواهد شد. 

همسر لیلی ریاحی در پایان درباره رمان مفقود شده سیمین دانشور، گفت: متاسفانه ما به مدت دو سال به خانه سیمین و جلال نرفتیم و پس از آن باخبر شدیم که رمان «کوه سرگردان» نوشته سیمین مفقود شده و تا این لحظه نشانی از آن نیست. ما امیدواریم که این رمان هرچه زودتر پیدا شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها