شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۰
ناشران تهرانی؛ پیشتاز تولید کتاب‌های آموزشی و کمک درسی

ناشران تهرانی در روزهای پایانی دی ماه و روزهای نخست بهمن ماه سال جاری، در مقایسه با ناشران شهرستانی در تولید کتاب‌های آموزشی و کمک درسی بسیار فعال‌تر عمل کرده و از میان 189 کتاب، 188 اثر منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گزارش آماری هفته خانه کتاب حکایت از آن دارد که در بازه زمانی 28 دی‌ماه الی 2 بهمن ماه، از میان یک هزار و 703 کتاب منتشر شده، 189 عنوان، در حوزه‌ کتاب‌های آموزشی و کمک درسی قرار داشتند. 99 درصد این آثار تالیف نویسندگان داخل کشور بودند و تنها یک درصد (یک اثر) در فرآیند ترجمه در دسترس مخاطبان قرار گرفت. 

همچنین 97 کتاب کمک درسی و آموزشی برای نخستین بار منتشر شده و 92 اثر مشمول فرآیند تجدید چاپ شده‌اند. شمارگان متوسط آثار این حوزه دو هزار و 640 نسخه و متوسط صفحات آن 139 صفحه بوده است. 

کتاب«جمع‌بندی دروس اختصاصی پایه ریاضی» تالیف روزبه صادقی پور که برای هشتمین بار توسط انتشارات کانون فرهنگی آموزش منتشر شده، با انتشار 10 هزار نسخه، بیشترین شمارگان را به خود اختصاص داده است. در مقابل کمترین شمارگان کتاب با 200 نسخه به کتابی تحت عنوان «آموزش فنی حرفه‌ای برقکار صنعتی درجه 2» تعلق دارد که از سوی نشر پرهام خواندنی شده است. 

در این میان، کتابی که بیشترین نوبت چاپ را با 166 مرتبه از آن خود کرده، «جمع‌بندی طبقه‌بندی شده چهار درس» است که به قلم سهیلا خاکبازنژاد نگاشته شده است. 

ارزانترین و گرانترین کتاب‌های هفته مذکور، «دفتر تمرین املا دوم دبستان» به بهای 15 هزار ریال و «بانک پرسش‌های چهار گزینه‌ای حساب دیفرانسیل (1)» به بهای 260 هزار ریال هستند. 

کتاب 480 صفحه‌ای «پرسش‌های چهارگزینه‌ای شیمی پیش دانشگاهی (1)» قطورترین و کتاب 16 صفحه‌ای «آموزش علوم پوپو» کم حجم ترین کتاب آموزشی و کمک درسی هفته بودند. 

همچنین گفتنی است در بخش کتاب‌های آموزشی و کمک درسی، بیشترین کتاب تالیفی با 17 عنوان به کیوان کمایی تعلق دارد. انتشارات گل‌واژه نیز با انتشار 41 عنوان، بیشترین کتاب‌های چاپ نخست را در هفته نامبرده منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها