چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کتاب «جوان و نیروی چهارم زندگی» چاپ هفتمی شد

کتاب «جوان و نیروی چهارم زندگی» اثر محمدرضا شرفی به چاپ هفتم رسید. این اثر مجموعه چهل گفتار کوتاه و خواندنی مورد نیاز جوانان را بررسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، فطرت، خانواده، تفکر و اراده جوان، چهار نیروی مهم و اثرگذار بر شخصیت جوانان است و اراده جوان به عنوان نیروی چهارم موضوع این کتاب است. 

در اوایل نوجوانی، تفکر انتزاعی ظهور پیدا می‌کند و به‌تدریج به نوعی پختگی و انتظام می‌رسد و باشروع دوره جوانی، تفکر به درجه‌ای از آمادگی و مهارت می‌رسد که فرد به‌طور نسبی قادر به تبیین و ارزیابی زندگی خواهد بود. عنصری که او را در این حرکت یاری می‌دهد «اراده» است. 

این اثر مجموعه چهل گفتار کوتاه و خواندنی مورد نیاز جوانان است که با نگاهی به صفحات کتاب و موضوع‌های انتخابی و شیوه ورود و خروج در بحث، می‌توان فهمید که نویسنده با روحیات و رویکردهای جوانان به‌ویژه با زبان آن‌ها آشناست. 

نویسنده در آغاز هر گفتار نیز جملاتی از بزرگان دین و علم، مناسب با موضوع نقل می‌کند. در هر فصل پس از تبیین موضوع مورد بحث و بررسی زوایای مختلف آن به صورت اجمالی، پیشنهادها و راهکارهایی را برای جوانان بیان می‌کند. 

جوان و انتقاد، جوان و الگوها، جوان و تربیت، جوان و تخیل‌گرایی، جوان و تهاجم فرهنگی، جوان و خودشناسی، جوان و اعتماد به نفس، جوان و تشکیل خانواده، جوان و مشاوره، جوان و نیازهای روحی، جوان و وجدان کار، جوان و مشاوره، جوان و زندگی متعادل، جوان و خویشتنداری، جوان و سلامت روان، جوان مطالعه و... از جمله موضوع‌های مهم این اثر است. 

چاپ هفتم کتاب «جوان و نیروی چهارم زندگی» در 160 صفحه، با شمارگان چهار هزار و 500 نسخه  4500 نسخه و بهای پنج هزار تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان به مسایل اجتماعی و جوانان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها