انتشارات گروه پژوهشی-صنعتی آریانا قلم، در سال 92 با چاپ و انتشار 28 عنوان کتاب در حوزه مدیریت و بازاریابی، در بازار نشر کتابهای این حوزه حضوری پررنگ داشت.
استراتژی و عملکرد در هشت اثر بازنمایی شد
براساس این گزارش، در بخش استراتژی و عملکرد، هشت اثر در سال جاری از سوی آریانا قلم منتشر شده که از آنجمله میتوان به «هفت پرسش استراتژیک: رویکردی ساده برای اجرای بهتر استراتژی» نوشته رابرت سایمونز، ترجمه مسعود سلطانی، «استراتژی اقیانوس آبی: چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم» نوشته مشترک دبلیو چانکیم و رنه مایورنیا و ترجمه علی رضاپور ممتاز، «مرجع شاخصهای کلیدی و ارزیابی عملکرد سازمان» نوشته استیون برگ، ترجمه مشترک محسن قرهخانی و حسین صامعی، «استراتژیهای کسب و کار در بازارهای نوظهور» نوشته تارن کانا، کریشنا پالپو و ریچارد بولاک و ترجمه مشترک حامد محبی و بنفشه عطرسائی اشاره کرد.
«تفکر استراتژیک؛ راهحلهای حرفهای برای چالش روزانه»، «ارزیابی عملکرد؛ راهحلهای حرفهای برای چالشهای روزانه» و «هدفگذاری راهحلهای حرفهای برای چالشهای روزانه» سه اثر دیگر حوزه استراتژی و عملکرد هستند که از مجموعه کتابهای همراه مدیران به ترجمه مسعود سلطانی منتشر شدهاند.
«تصمیمگیری راه حلهای حرفهای برای چالشهای روزانه» نیز دیگز اثر از مجموعه کتابهای همراه مدیران است که به قلم مجید کرمی ترجمه و منتشر شده است.
از بین آثار این بخش، سه کتاب چاپ نخست و پنج اثر نیز تجدید چاپی هستند. در این بخش، کتاب «استراتژی اقیانوس آبی؛ چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم» با پنج نوبت چاپ، رکوردار است.
انتشار پنج کتاب تازه در حوزه مدیریت پروژه
آریانا قلم، در بخش کتابهای مدیریت پروژه، پنج اثر با عنوانهای «راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه pmbok (ویرایش پنجم)» ترجمه مشترک مهدی ابراهیمی، فرشید ادهمی و علی بیاتی، «واژه نامه جامع مدیریت پروژه» با گردآوری و ترجمه مزدک عبایی، چاپ دوم «مدیریت پروژه؛ راهحلهای حرفهای برای چالشهای روزانه» از مجموهه کتابهای همراه مدیران به ترجمه هومن درخشائیان و همچنین «استاندارد مدیریت پورتوفولیو (ویرایش سوم)» و «استاندارد مدیریت طرح (ویرایش سوم) » ترجمه مشترک سیامک حاجی یخچالی، سرمد کیانی و وحیدرضا یوسفی را در سال 92 منتشر کرده است.
سه کتاب تجدیدچاپی سهم مدیریت بازاریابی
حوزه مدیریت بازاریابی نیز در سال جاری، سه کتاب را با عنوانهای «استراتژیهای کسب و کار در بازارهای نوظهور» نوشته تارن کانا و کریشنا پالپو و ریچارد بولاک و به ترجمه مشترک حامد محبی و بنفشه عطرسائی، «مدیریت بازاریابی؛ راه حلهای حرفهای برای چالشهای روزانه» از مجموعه کتابهای همره مدیران به ترجمه پیام نورصالحی و «تمرکز بر مشتری؛ راهحلهای حرفهای برای چالشهای روزانه» از مجموعه کتابهای همراه مدیران ترجمه سمیه محمدی، از سوی آریانا قلم به بازار نشر عرضه کرده است. هر سه کتاب این مجموعه در چاپ دوم منتشر شدهاند.
حوزه مالی و سرمایهگذاری؛ با سه تالیف و سه ترجمه
در بخش کتابهای مالی و سرمایهگذاری آریانا قلم، شش اثر در سال 92 منتشر شده که «آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه» نوشته محمد احمدی، «مجموعه تستهای آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه» نوشته محمد احمدی، حمید اسلامیان و علی ابراهیمنژاد و «آمادگی آزمون معاملهگری ابزار مشتقه» تالیف علی صادقی و عباس گمار، کتابهای تالیفی این مجموعه را شامل میشوند.
سه اثر ترجمهای کتابهای مالی و سرمایهگذاری این ناشر نیز «اقتصاد بانکداری» نوشته جان تامپسون و کنت ماتیوس و به ترجمه علی سرزعیم، «مدیریت مالی؛ راهحلهای حرفهای برای چالشهای روزانه» از مجموعه کتابهای همراه مدیران، ترجمه حمید اسلامیان و مجید کریمی و «بودجهریزی؛ راهحلهای حرفهای برای چالشهای روزانه» از مجموعه کتابهای همراه مدیران ترجمه محمد احمدی، هستند.
تحول و منابع انسانی با پنج اثر جدید
انتشارات آریانا قلم در بخش تحول و منابع انسانی، پنج اثر ترجمهای را در سال جاری منتشر کرده است. «مدیران و چالشهای تصمیمگیری» نوشته ماکس بیزرمن و ترجمه علی سرزعیم، یکی از تازههای نشر این انتشارات است.
همچنین چهار اثر ترجمهای از مجموعه کتابهای همراه مدیران با عناوین «استخدام کارکنان؛ راهحلهای حرفهای برای چالشهای روزانه» اثر مرتضی بخشایش، «حفظ کارکنان؛ راهحلهای حرفهای برای چالشهای روزانه» به قلم مجتبی اسدی، «تعدیل کارکنان؛ راهحلهای حرفهای برای چالشهای روزانه» اثر شیرین ناظرزاده و «مسیر شغلی؛ راهحلهای حرفهای برای چالشهای روزانه» به قلم افشین صمصامی نیز از سوی این ناشر به بازار نشر عرضه شدهاند.
آخرین کتاب از مجموعه تازههای نشر آریانا قلم در سال 92، «روند توسعه انرژیهای تجدیدپذیر» با مقدمه حمید چیتچیان، وزیر نیرو است که شیرین ناظرزاده آنرا به فارسی برگردانده است.
نظر شما