چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
آموزش طراحی از پرندگان در یک کتاب

کتاب «شیوه طراحی پرندگان» نوشته و طراحی مهدی فیض‌آبادی فراهانی منتشر شد. در این کتاب همان‌طور که از نام آن مشخص است، مراحل طراحی از پرندگان، گام به گام توضیح و شرح داده شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مطالب و نگاره‌های این کتاب برای تمام علاقه‌مندان به ترسیم نقوش سنتی نگارش و طراحی شده تدوین شده است. هنرمندان فعال در زمینه طراحی ایرانی مخاطبان اصلی این کتاب هستند. 

رویکرد اصلی کتاب آموزش ترسیم پرنده‌هایی با اسلوب تزییناتی متناسب با فضا و مختصات کاغذهای چهارخانه فرش است. برنامه آموزشی این کتاب در 29 گام انجام می‌شود و سوژه اصلی نویسنده و طراح کتاب، طراحی پرنده اساطیری سیمرغ بوده است. 

بر این اساس فیض آبادی فراهانی در بخشی از مقدمه خود نوشته است: «... در کتاب حاضر برداشت‌های ذهنی و دریافت‌های احساسی من از هویت سیمرغ مبنای طراحی همه پرندگان می‌باشد و...». 

نویسنده همچنین در بخش دیگری از مقدمه خود نوشته است: «... حیوانات و پرندگانی که در طراحی نقشه فرش استفاده می‌کنیم در حکم تزیینات اسلیمی و یا خود اسلیمی هستند و بهتر است با خصوصیات و قوانینی که برای آرایه‌های تزیینی در اسلیمی وجود دارد، مورد استفاده قرار بگیرند. بر همین اساس [در کتاب] در بعضی از نگاره‌ها پرنده‌ها را در قامت یک اسلیمی گلدار طراحی کرده‌ام و در بعضی دیگر در قامت یک آرایه تزیینی.» 

«شیوه طراحی پرندگان» اثر مهدی فیض آبادی فراهانی با شمارگان 500 نسخه، 64 صفحه و بهای 6 هزار و 500 تومان از سوی موسسه انتشاراتی جمال هنر روانه کتابفروشی‌ها شد. 

این کتاب از مجموعه کتاب‌های تخصصی «طراحی نقوش ایرانی» انتشارات جمال هنر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها