به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، معصومه رضوان فر اظهار کرد: آثار کمک آموزشی حوزه تربیت بدنی با توجه به مخاطبان خاص خود که هنرجویان تربیت بدنی با گروه سنی 14 سال به بالا را شامل میشود، بهصورت تخصصی در این دوره از جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفتهاند؛ بهگونهای که اهداف ما برای ارزیابی آثار آن است که دانشآموزان بتوانند در درسهای مورد نیاز و تخصصی مانند فوتبال یا والیبال، اطلاعات و مهارتهای لازم را کسب کنند و به شایستگی نسبی برسند.
وی ادامه داد: دانشآموزان باید بتوانند مهارتهای عمومی را از طریق کتابهای کمک درسی حوزه تربیت بدنی فرا گیرند و در درسهای عملی و اصولی خود شناخت نسبی درباره مسایل مختلف پیدا کنند.
کارشناس برنامه ریزی رشته تربیت بدنی در مورد روند داوری آثار در این دوره از جشنواره گفت: ابتدا از ناشران مختلف با انتشار فراخوان عمومی دعوت شد تا آثار خود را برای رقابت در جشنواره عرضه کنند، از این رو ناشران نیز آثار خود را در چرخه قرار دادند و تعداد زیادی از کتابهای کمکآموزشی در فرآیند غربالگری مورد بررسی قرار گرفتند.
وی افزود: در مرحله دوم، آثار حوزه تربیت بدنی براساس اصول برنامهریزی، محتوا، تصویر، متن، نمودار و ... مورد بررسی قرار میگیرند و آثار برتر به دبیرخانه جشنواره معرفی میشوند.
سرگروه حوزه درسی تربیت بدنی جشنواره کتابهای کمک آموزشی رشد، حرکت کتابهای کمک درسی به سمت تجاری شدن را یکی از آفتهای اصلی عنوان و بیان کرد: در پایان جشنواره بیانیهای از سوی هیات داوران منتشر خواهد شد که در آن همه نیازهای ارتقای جایگاه کتابهای کمک آموزشی گوشزد میشود، از این رو توجه به بندهای این بیانیه میتواند به بهبود کیفیت کتابهای کمک درسی کمک کند.
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
نظر شما