سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
بررسی کاربرد اینترنت در فرایند تدریس، در قاب کتاب

«مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرآیند تدریس و یادگیری» عنوان اثری است به قلم اسماعیل زوارکی و همکاران وی که در پی تشریح چگونگی یکپارچه کردن فناوری با فرایند یادگیری است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این کتاب 10 فصلی، معلمان یاد می‌گیرند که چگونه از این فناوری در تدریس خود استفاده کنند. این کتاب هشدار می‌دهد که اگرچه اینترنت از ظرفیت‌های مناسبی در فرآیندهای یادگیری و تدریس برخوردار است، اما از تهدیدهای آن نیز نباید غافل شد. 

در فصل سه فصل نخست این کتاب‌ «نظریه‌های یادگیری و تدریس مبتنی بر وب»، «برنامه‌ریزی و طراحی یادگیری و تدریس مبتنی بر وب» و «شناسایی و ارزشیابی مواد و منابع یادگیری در اینترنت» بررسی شده و به معلمان یادآوری می‌کند که دانش‌آموزان خود را با ظرفیت‌ها و تهدید‌های این فناوری آشنا کنند.

«فناوری‌های اینترنتی»، «انتشار اطلاعات بر روی اینترنت»، «فناوری‌های اینترنتی» و «کاربرد اینترنت در فرآیند ارتباط» نیز موضوعات مطرح شده در فصل‌های چهارم تا هفتم این کتاب را شامل می‌شوند.

معلمان که مخاطبان اصلی این اثر علمی و آموزشی هستند، در فصل‌های‌ هشتم و نهم با «کاربرد اینترنت در حل مساله مشارکتی» و «کاربرد این فناوری در تحقیق و اکتشاف» آشنا می‌شوند. 

فصل پایانی کتاب حاضر نیز به آشنایی با کاربرد این فناوری در مشارکت‌ها اختصاص دارد.

کتاب «مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرآیند تدریس و یادگیری» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 328 صفحه، به بهای 18 هزار تومان از سوی نشر آوای نور به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها