پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
سیره‌ی امام رضا(ع) تاکیدی بر اصل آزادی، آزادگی و آزاد‌اندیشی انسان است

نویسنده کتاب «سیره‌ی‌ امام رضا(ع)» در بخش «آزادی انسانی» بر نمود اصل آزادی و آزادگی انسانی، به عنوان بزرگ‌ترین اصول انسانی در وجود امام رضا(ع) تاکید کرده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «سیره‌ی امام رضا(ع)» اثر امیر مهدی حکیمی به تشریح ویژگی‌های رفتاری و عملی این انسان نمونه پرداخته است.

نویسنده کتاب معتقد است که «بررسی و ژرف‌نگری در سیره و روش‌های انسان‌های راستین و پیشوایان واقعی، روشنگر زندگی سرشار از نگرانی انسان‌های جست‌وجوگر است.»
 
این کتاب در 16 فصل به سیره آن حضرت(ع) پرداخته است که از میان آن‌ها می‌توان به بخش‌هایی مانند «سرشت‌های انسان»، «داناترین مردمان»، «عمل نه حرف»، «ارزش انسانی»، «مردم باوری راستین»، «حقوق کارگران»، «تهاجم فرهنگی» و «آزادی انسانی» اشاره کرد.

نویسنده در بخش «انسان‌های راستین» به بزرگی‌ها و سرشت‌های انسانی و شگفت‌انگیز امام رضا(ع) اشاره و با روایت‌هایی از ابراهیم‌بن‌ عباس و «مامون» خلیفه عباسی بر سرشت منحصر به‌فرد امام رضا(ع) تاکید کرده است.

همچنین در بخش «آزادی انسانی» بر اصل آزادی و آزادگی انسانی به عنوان بزرگ‌ترین اصول انسانی تاکید شده است که همواره در طول تاریخ، انسان‌های بزرگ و رهبران راستین بشری از آن سخن گفته‌اند.

در همین بخش آمده است: «زکریا، از یاران امام(ع) می‌گوید: از امام رضا پرسیدم که مردی از اهل ذمه(غیرمسلمان ساکن در کشور‌های اسلامی) که به فقر و گرسنگی مبتلا شده بود، فرزندش را آورد و گفت: فرزندم مال تو، او را خوراک بده و او برده تو باشد. امام(ع) فرمود:(انسانِ) آزاد، خریده و فروخته نمی‌شود، این کار شایسته تو نیست. این کار درباره ذمیان نیز روا نمی‌باشد.»

کتاب «سیره‌ی امام رضا(ع)» با شمارگان چهار هزار نسخه، در 74 صفحه، به بهای 15 هزار ریال از سوی انتشارات فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط