جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
ترویج تبلیغ دین با روش مستند

مدیر گروه روش‌های پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و یکی از نویسندگان کتاب «تبلیغ تربیت‌گرا» گفت: این کتاب نتیجه مکتوب‌سازی دانش تبلیغ است و با روشی مستند و بر پایه آیات و روایات، تبلیغ دین را ترویج می‌کند._

امیر جهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در حوزه تبلیغ کتاب‌های زیادی نوشته شده‌اند اما پراکندگی کتاب‌های نوشته شده تا اندازه‌ای زیاد است که نمی‌توان گفتار منسجمی را از آن‌ها استنباط کرد اما در کتاب «تبلیغ تربیت‌گرا» تلاش شده است تا با تکیه بر آیات و روایات، دانش تبلیغ را مکتوب کند و به فضای تبلیغی شیعه نظمی داده شود. 

این محقق و نویسنده گفت: این کتاب ارایه دهنده تصویر کلی از نظام تبلیغ محسوب می‌شود که عناصر و شیوه‌های تبلیغ را به صورت نظام‌مند ارایه داده است.

جهانی با بیان این‌که «قرار است این کتاب در مجموعه‌ای هشت جلدی منتشر شود» گفت: جلد نخست این کتاب به تازگی منتشر شده است و جلدهای دوم و سوم آن نیز به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد. 

این محقق دینی عنوان کرد: کتاب «تبلیغ تربیت‌گرا» درباره موضوع تبلیغ کاملا مانند یک نظام استوار عمل می‌کند و با قدرت آسیب‌شناسی مواردی تبلیغی، توان پردازش مطالب را به مخاطب می‌دهد.

وی با بیان این‌که ترویج تبلیغ تربیت‌گرا در واقع، عمل کردن به فرمایش مقام معظم رهبری، مبنی بر تولید دانش اسلامی است یادآور شد: از تبلیغات فردی می‌توان به صورت سیستماتیک استفاده کرد تا پراکندگی موارد تبلیغی حذف شود و بتوانیم بر پایه آیات و روایات اهداف تبلیغی یک جامعه اسلامی را ساماندهی کنیم. 

جهانی گفت: این کتاب برای تدریس در حوزه و دانشگاه‌ها نگاشته شده است و اکنون به عنوان محتوای درسی و آموزشی مبلغان در حوزه و دانشگاه تدریس می‌شود.

وی با بیان این‌که اثر حاضر می‌تواند زمینه برخورد استاندارد با دشمنان را فراهم کند، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون در زمینه تبلیغ فضایی انفعالی داشته‌ایم اما این نوع مکتوبات این توان را به ما می‌دهد که با رویکردی فعال به مبارزه با مخالفان دین برویم و تبلیغی مثبت و مستند بر اساس آیات و روایات داشته باشیم.

کتاب «تبلیغ تربیت‌گرا» با شمارگان یکهزار نسخه، در 424 صفحه به قیمت 85 هزار ریال به قلم گروه نویسندگان و پژوهشگران پژوهشکده باقرالعلوم(ع) نخستین بار از سوی انتشارات این پژوهشکده منتشر شده ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط