یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
پاسخ مدیر کل روابط عمومی شورای اصناف به وضعیت کتابفروشی‌های پاکدشت

کتابفروشی‌های شهرستان پاکدشت چند سالی است که زیر نظر اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان اداره می‌شوند، نکته‌ای که حتی شنیدن آن هم مایه تعجب است. مدیر کل روابط عمومی شورای اصناف کشور در پاسخ به چگونگی پیش‌ آمدن این وضعیت، ریشه را در دو مورد می‌داند؛ یکی فقدان اتحادیه‌ای همگن با کتابفروشان در پاکدشت و دیگری کم بودن تعداد صنف میوه و تره بار فروشان شهرستان برای تشکیل اتحادیه‌ای مجزا!

دکتر حسین اسدی، مشاور رییس و مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اصناف کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در توضیح وضعیت کتابفروشی‌های شهرستان پاکدشت اظهار کرد: طبق قانون نظام صنفی کشور، در صورتی که تعداد واحدهای صنفی به حد نصاب لازم در یک منطقه نرسند، باید زیر نظر اتحادیه‌ای همگن قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: تعداد کتابفروشی‌های این شهرستان از حد نصاب پایین‌تر است و علت این امر را که به چه علت زیر نظر اتحادیه میوه و تره‌بار فروشان شهرستان قرار گرفته می توان در دو مورد جست‌وجو کرد. 

اسدی بیان کرد: در شهرستان پاکدشت یا اتحادیه همگنی مانند نوشت افزار و مواردی از این قبیل وجود نداشته که کتابفروشی‌ها زیر نظر آن قرار بگیرند، یا این‌که اتحادیه‌ای همگن برای این صنف بوده، اما چون تعداد میوه و تره‌بار فروشان کافی نبود، برای تشکیل اتحادیه میوه و تره‌بار فروشان، کتابفروشی‌ها را زیر نظر این قشر قرار دادند. 

مدیر کل روابط عمومی شورای اصناف کشور افزود: به این معنی که اجبارا این دو صنف را کنار هم قرار دادند تا زمانی که میوه و تره‌بار فروشان به حد نصاب نرسید، از داشتن اتحادیه بی‌بهره نباشد.
 
وی با ارایه نمونه‌ای از این وضعیت در تهران، گفت: اتحادیه نفت فروشان و زغال فروشان تهران سالیانی است منحل شده به همین دلیل نفت فروشان را زیر نظر اتحادیه چوب فروشان قرار دادند تا زمانی که این اتحادیه تعداد کافی برای تشکیل اتحادیه‌ای مجزا پیدا کند، از داشتن اتحادیه برخوردار باشد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها