رامین مولاناپور، برگزیده کتاب سال دانشجویی، این کتاب را یک اثر تالیفی-ترجمهای معرفی کرد و گفت: برای ترجمه کتاب «تجارت الکترونیکی با رویکردی بر تجارت اجتماعی» بیش از 180 اثر دیگرم وقت گذاشتم.-
وی افزود: نخستین چاپ این اثر در سال 89 منتشر شد و تا سال 91 با شمارگان دو هزار و 500 نسخه به دلیل استقبال مخاطبان پنج بار تجدید چاپ شد. این اثر در سال 92 نیز با اعمال تغییراتی از جمله اضافه کردن مطالبی درباره موضوع «تجارت اجتماعی» منتشر شد. در حقیقت همین نسخه سال 92، در بیستمین جشنواره کتاب سال دانشجویی ارایه و برگزیده شده است.
مولاناپور، درباره ویژگیهای این اثر که در برگزیده شدن آن از سوی داوران تاثیرگذار بوده، عنوان کرد: متن اضافه شده به کتاب، بهطور کامل تالیفی بوده و با عنوان «رویکرد اجتماعی» به نسخه ابتدایی اضافه شده است. اما نظر هیات داوران بیستمین جشنواره کتاب سال دانشجویی، این بود که این اثر در بخش ترجمه بهعنوان اثر برگزیده معرفی شود، این در حالی است که در شناسنامه کتاب، تالیفی-ترجمه آمده است.
مترجم اثر برگزیده کتاب سال دانشجویی، در ادامه گفت: تاکنون 180 عنوان کتاب منتشر کردهام، اما برای هیچ کدام به اندازه کتاب «تجارت الکترونیکی با رویکردی بر تجارت اجتماعی» وقت صرف نکردم. به نظرم این اثر چه از لحاظ کیفیت و چه از نظر علمی و محتوایی و حتی در زمینه طراحی صفحه و طرح جلد، تمام و کمال کار شده است.
مولاناپور، در تعریف تجارت اجتماعی که موضوع اصلی این کتاب است، یادآور شد: تجارت اجتماعی، نوعی تجارت الکترونیک از طریق شبکه و رسانههای اجتماعی است. تجارت الکترونیک، تجارت از طریق اینترنت و سایت است.
وی در پایان با اشاره به موفقیتهای سالهای گذشته انتشارات آتینگر در جشنواره کتاب سال دانشجویی، اظهار کرد: آتینگر، در سال 90 بهعنوان ناشر برتر جشنواره کتاب سال دانشجویی و در سال 91 نیز با کتاب «استراتژیهای کسبوکار الکترونیکی» در بخش ویژه کارآفرینی بهعنوان ناشر برتر معرفی شد.
نظرات