پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
تبیین ضرورت تحول علوم انسانی در قاب کتاب

عبدالله محمدی، عضو هیات علمی انجمن حکمت و فلسفه ایران، از چاپ کتاب «ارزش معرفت‌شناختی خبر واحد در تحول علوم انسانی» از سوی این موسسه خبر داد. این کتاب می‌کوشد تا ضرورت تحول علوم انسانی را تببین کند./

حجت‌الاسلام  دکتر عبدالله محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: این کتاب حاصل یک طرح پژوهشی محسوب می‌شود که توسط موسسه حکمت و فلسفه در حال انجام است و تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

وی با بیان این‌که موضوع اصلی کتاب درباره مبانی بحث تحول علوم انسانی است، افزود: امروز علوم در سطوح مختلف متاثر از فلسفه غرب و اندیشه‌های غربی‌اند و تاثیر آن را می‌توان به ویژه در علوم انسانی مشاهده کرد.
 
به گفته وی، این مبانی که بر اساس آموزه‌های غربی‌اند، نمی‌توانند با اهداف و نگاه ما که بر اساس آموزه‌های اسلامی است، سازگاری داشته باشند.

محمدی تاکید کرد: مبانی معرفت‌شناسی امروز ناظر بر نسبیت و شکاکیت هستند و به عبارت دیگر، علوم انسانی امروز سیال است و این موضوع مورد پذیرش ما نیست.

این مدرس فلسفه همچنین گفت: از سوی دیگر، در بُعد انسان‌شناختی بسیاری از علوم انسانی، انسان فیزیکال معرفی می‌شود، انسانی که بعد مجرد دارد و این گزاره نیز با آموزه‌های ما تطبیق ندارد.

وی در پایان اظهار کرد: از همین رو بحث تحول در علوم انسانی امروزه با اهمیت شده و در این کتاب نیز کوشش شده است تا ابعاد مختلف این موضوع مشخص شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط