یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
بررسی آسیب‌های رسانه‌ای در کتاب «اتوبوس»

مدیر انتشارات بوی شهر بهشت از پرداختن به آسیب‌های رسانه‌ای درکتاب اتوبوس شماره 28 خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، سیدمهدی جوادپور اظهارداشت: این کتاب اتوبوس با شمارگان 10هزار نسخه و در 12 صفحه به بیان آسیب‌های رسانه‌ای پرداخته است تا شهروندان در فرصت محدودی که در اتوبوس‌های سطح شهر می‌گذرانند با این آسیب‌ها آشنا شوند.

وی آسیب‌های رسانه‌ای استفاده از اینترنت را منزوی‌شدن نسل جوان، نهادینه‌شدن ارزش‌های منفی اخلاقی، ساختن هویت‌های دروغین، سوءاستفاده از اعتماد دیگران و افزایش تاثیرات سیاسی و فرهنگی مورد نظر غرب اعلام کرد و ادامه داد: الگو پذیری ازتهاجم فرهنگ غربی، کاهش تمرکز، اختلال در یادگیری، ورود تصاویر و محتوای غیراخلاقی به مداری رفتارهای نادرست، پنهان‌کاری و تطابق نداشتن با آموزه‌های دینی از مشکلات کلیدی استفاده از تلفن همراه است.

جوادپور یادآور شد: پرخاشگری، ناهنجاری‌های روانی و رفتاری درآینده، آسیب‌های گوناگون جسمانی، چشمی، اسکلتی و چاقی ناشی از کم‌تحرکی و آسیب‌های روانی و تربیتی از اثرات نامطلوب بازی‌های رایانه‌ای است.

وی با بیان این‌که شبکه‌های مضر ماهواره با هدف مخرب و از پیش تعیین‌شده، ساماندهی شده‌اند گفت: هرچند آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلامی و ایرانی در مقابل تهاجم‌های فرهنگی ایستاده است اما شبکه‌های ماهواره با شدت هرچه تمام‌تر، تزریق فرهنگ بیگانه به کشور را دنبال می‌کند.

مدیر انتشارات بوی شهر بهشت با اشاره به این‌که کتاب اتوبوس شماره 28 در قطع خشتی و از سوی محمد آریانژاد با موضوع رسانه‌های گروهی در اتوبوس‌های مشهد توزیع شده است توضیح داد: اهتمام سازمان اتوبوسرانی ،سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری و انتشارات بوی شهربهشت، منجر به تولید این کتاب اتوبوس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها