شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
زنگ کتاب و کتابخوانی در تمام مدارس استان فارس نواخته شد

کارشناس مسوول فرهنگی هنری اداره کل استان فارس از نواخته شدن زنگ کتاب در تمامی مدارس استان به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب خبر داد و گفت: حدود 300 نمایشگاه کتاب در مدارس استان و 50 نمایشگاه مرکزی کتاب در سطح ادارات استان در این هفته برپاست.-

محمدرضا کریمی سرچشمه، کارشناس مسوول فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته کتاب، صبح امروز راس ساعت 9 زنگ کتاب و کتابخوانی در تمامی مدارس استان نواخته شد و این زنگ برای مدارس شیفت عصر در ساعت 14 نواخته می‌شود. به صدا درآمدن این زنگ با فعالیت‌هایی مانند غبارروبی کتابخا‌نه‌های مدارس توسط دانش‌آموزان، وجین کردن کتاب‌های قدیمی و جایگزین کردن آن‌ها با کتاب‌های جدید، عضوگیری و تجلیل از دانش‌آموزان کتابیار همراه است. 

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است که در طول این هفته، ساعتی از کلاس انشاء و ادبیات در کتابخانه‌های مدارس برگزار شود تا اهمیت مبحث کتاب و کتابخوانی برای دانش‌آموزان بیش از پیش جلوه‌گر شود. 

کریمی سرچشمه افزود: بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهر به صورت اردوهای علمی یک‌روزه نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است. 

این کارشناس از برپایی حدود 300 نمایشگاه کتاب در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: در کنار این 300 نمایشگاه، 50 نمایشگاه مرکزی کتاب نیز در سطح ادارات استان برپا شده است که برای دانش‌آموزان با تخفیف 20 درصدی به ارایه خدمات می‌پردازد. 

برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز ویژه آموزش و پرورش 
کریمی سرچشمه بیان کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز ویژه آموزش و پرورش با همکاری تعدادی از ناشران بومی شهر شیراز در محل کانون شهید دعایی ناحیه یک شیراز، به مدت 15 روز برگزار می‌شود و مقرر شده است دانش‌آموزان در قالب اردوهای علمی یک روزه از آن بازدید و با تخفیف 20 درصدی نیازهای خود را در بخش منابع علمی برطرف کنند. همچنین مدیران مدارس می‌توانند با بهره‌مندی از تخفیف بالای 30 درصدی این نمایشگاه، برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس خود اقدام کنند. 

وی از اجرای طرح «هدیه سبز» خبر داد و گفت: این طرح هر ساله در مدارس استان فارس برگزار می‌شود و طی آن دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها، کتاب‌هایی را به کتابخانه‌های مدرسه خود تقدیم می‌کنند. امسال از فرهنگیان نیز برای شرکت در این طرح فرهنگی دعوت به عمل آمده است. 

برگزاری مسابقه استانی کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه 
کریمی سرچشمه اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب، مسابقه بزرگ کتابخوانی در سطح استان، ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه برگزار می‌شود. منبع انتخاب شده برای این مسابقه کتاب «حماسه حسینی» استاد شهید مرتضی مطهری است و شایان ذکر است که تاکنون بیش از 10 هزار دانش‌آموز برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها