دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
«چهل درس زندگی برای زنان و شوهران» پنجمین پله را پشت سر نهاد

والدین از نخستین مربیان کودک‌اند که تاثیر فروانی در پرورش نسل بعدی و بنیان‌های فکری او دارند. کتاب «چهل درس زندگی برای زنان و شوهران» ضمن بررسی وظایف والدين، نقش همسران را نسبت به هم تبیین کرده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب از جمله تالیفات سید محمدرضا طباطبایی است که در دو بخش و شش فصل به زنان و شوهران چهل درس زندگی می‌آموزد. 

بر اساس آموزه‌های این کتاب، از آن‌جا که زن و مرد تشکیل دهندگان اصلی خانواده هستند، روابط آن دو با یکدیگر بنیادی‌ترین رابطه‌هاست. اگر روابط آن دو با هم خوب باشد، روابط آنان با فرزندان، رابطه فرزندان با آنان و با یکدیگر و رابطه همه اعضای خانواده با هم خوب خواهد بود و اگر بد باشد، نتیجه هم بد می‌شود.

در چکیده کتاب آمده‌است: «زن و شوهر، وظایف سنگینی را در مسیر تعلیم و تربیت به عهده دارند و نخستین معلمان فرزندان به شمار می‌آیند. به دلیل همین رسالت خطیر، لازم است دایما آنان را یادآور وظایفشان کرد. اثر حاضر، چهل درس زندگی را برای زنان و شوهران در چند فصل با استفاده از سخنان حکیمانه ائمه معصومین(ع) آورده است: وظایف مشترک میان زن و شوهر، وظایف زن در برابر شوهر، وظایف شوهر در برابر زن.»

مطالب این کتاب در سه محور اصلی با عنوان وظایف مشترک؛ یعنی وظایفی که هم مرد باید آن‌ها را انجام دهد و هم زن، وظایف زن در برابر شوهر و وظایف مرد در برابر همسر تنظیم شده‌اند.

کتاب «چهل درس زندگی برای زنان و شوهران» بخشی از کتاب «نردبان خوشبختی» اثر همین نویسنده به شمار می‌آید که اکنون به عنوان کتابی مستقل منتشر شده‌است.

موسسه بوستان کتاب پنجمین چاپ کتاب «چهل درس زندگی برای زنان و شوهران» را با شمارگان دو هزار نسخه در 100 صفحه رقعی با جلد شومیز، به قیمت سه هزار تومان به چاپ رسانده‌است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها