یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
برپایی فستیوال دو زبانه ادبیات مصور کودک و نوجوان در مرز آلمان و لهستان

قصر تربنیتس واقع در مرز آلمان – لهستان از 24 اکتبر (یکم آبانماه) میزبان فستیوال دوزبانه ادبیات مصور کودکان و نوجوانان است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این فستیوال که «تاریک و شاد» نام دارد تا 29 اکتبر (6 آبانماه) ادامه دارد و طی آن پنج تصویرگر کتاب‌های کودکان و نوجوانان دعوت شده‌اند  آثار و راه و روش کاری‌شان را معرفی کنند.

بر این اساس، آگاتا دودک و مارتا ایگنرسکا از لهستان و زیگوته شلبنیس کایته از لیتوانی و آینار تورکووسکی و کت منشیک از آلمان، پنج تصویرگر مدعو به این فستیوال هستند.

در زمان برگزاری این فستیوال پنج روزه، همه چیز حول محور این مساله می‌چرخد که دنیای تصاویر و موضوع‌های تاریک و روشن کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در منطقه مرزی آلمان – لهستان، چقدر به یکدیگر نزدیک و یا از یکدیگر دور هستند.

از برنامه‌های تدارک دیده شده این مدت می‌توان به کتابخوانی‌ها، سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها، سمینارها و یک بحث در مورد تصویر کودک در آلمان و لهستان اشاره کرد. سلسله برنامه‌های یاد شده خطاب به همه مربیان، کتابداران، واسطه‌های ادبی و هنرمندان هر دو کشور برگزار می‌شود. علاوه بر این برنامه‌هایی نیز برای مدارس تدارک دیده شده و یک بعدازظهر خانوادگی نیز پیش بینی شده است.

مسوولیت برگزاری این فستیوال بر عهده سارا ویلدایزن، ناتالی تورنای و الیور اشپاتس است. مرکز همایش‌های قصر تربنیتس در «مونشه برگ» مکانی آموزشی با خط‌مشی مشخص سیاسی و فرهنگی است که تمرکز آن بر پروژه‌های تبادلات بین‌المللی، به‌ویژه در  کشورهای شرق اروپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها