شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
نویسنده اثر جنایی، کتاب جین آستین را بازآفرینی می‌کند

الکساندر مک کال اسمیت نویسنده آثار جنایی بریتانیایی، برای بازآفرینی اثری از جین آستین در دنیای مدرن انتخاب شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از تلگراف، این نویسنده اسکاتلندی به عنوان سومین نویسنده برای پروژه بازآفرینی آثار جین آستن نویسنده کلاسیک بریتانیایی انتخاب شده است.

الکساندر مک کال اسمیت که نویسنده آثار جنایی، کارآگاهی و تعلیق‌آمیز است، برای بازآفرینی «اما» رمانی که سال 1815 نوشته شد، و آوردن شخصیت‌های این رمان به عصر حاضر انتخاب شده است.

در پروژه بازنویسی آثار جین آستین برای دنیای امروز، که قرار است 6 رمان از این نویسنده بازنویسی شود، ابتدا جوآنا ترولوپ برای «حس و احساس» انتخاب شد . این رمان قرار است 24 اکتبر به بازار بیاید. دومین فرد در این پروژه، وال مک درمید بود که برای نوشتن «کلیسای نورث‌انگر» انتخاب شد و این کتاب قرار است بهار 2014 به بازار بیاید.

مک کال اسمیت با بیان این که  فرصتی برای نوشتن یک نسخه امروزی ومعاصر از «اما» چالشی واقعی است، «اما» را یکی از بهترین رمان‌های زبان انگلیسی نامید و گفت حتی این رمان را شاید بتوان جالب‌ترین رمان آستین نامید.

پروژه آستین نخستین تلاش برای روزآمدکردن رمان‌های کلاسیک نیست و چندی پیش جفری دیور رمان‌نویس جنایی اثری از جیمز باند را به زمان امروز بازگرداند و کتاب فرانچسکا سگال که با عنوان «بیگناهان» برنده جایزه کاستا شد، داستانی مدرن و بازنویسی شده برپایه رمان «دوره بیگناهی» ادیت وارتون بود. بازنویسی آثار شکسپیر نیز از پروژه‌هایی است که در دست اجرا قرار دارد.

رمان‌های جین آستین که در زمان حیات او منتشر شده، شامل «حس و احساس» (۱۸۱۱)، «غرور و تعصب» (۱۸۱۳)، «منسفیلد پارک» (۱۸۱۴) و «اما» است و دو رمان «کلیسای نورث انگر» (۱۸۱۸) و «ترغیب» (۱۸۱۸) نیز پس از درگذشت او منتشر شدند.

جین آستین متولد ۱۷۷۵ بود و سال ۱۸۱۷ درگذشت. این نویسنده انگلیسی با آثارش ادبیات غرب را سخت تحت تأثیر قرار داده و شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها