سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
توماس هورلیمان برنده جایزه هوگو- بال 2014 شد

توماس هورلیمان نویسنده سوییسی به عنوان برنده جایزه هوگو – بال 2014 شهر پیرمازنس واقع در ایالت راینلند – فالتس آلمان برگزیده شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، شهرداری شهر پیرمازنس در توضیح انتخاب این نویسنده به عنوان برنده این جایزه 10 هزار یورویی اعلام کرد: او در کار گسترده خود به‌عنوان چهره‌ای منحصر به فرد با طنزی نرم  به بررسی موضوعات بزرگ سیاسی، تاریخی و مذهبی می‌پردازد. هورلیمان 62 ساله یکی از برجسته ترین نویسندگان آلمانی زبان کشور سوییس است و ادبیات معاصر آلمانی  زبان را با آراستگی و خوش ترکیبی ادبیات خود قدرت بخشیده‌است. 

توماس هورلیمان متولد سال 1950 در شهر تسوگ واقع در کانتون تسوگ سوییس است. او در زوریخ و برلین در رشته فلسفه تحصیل کرده و به عنوان دستیار کارگردان و نمایشنامه شناس در مرکز تئاتر شیلر برلین فعالیت داشته و علاوه بر این، استاد میهمان انستیتو ادبیات آلمانی در لایپزیک بوده است. از مشهورترین آثار این نویسنده، می توان به رمان های کوتاه «خانه کوچک تابستانی» و «دوشیزه اشتارک» و نیز رمان‌های «گربه بزرگ» و «40 گل سرخ» اشاره کرد. آخرین اثر منتشر شده از این نویسنده، یک مجموعه داستان کوتاه با عنوان «شراب شامگاه» است که سال 2009 منتشر شد. 

همچنین مارک دگنس نویسنده، ناشر و آهنگساز به عنوان برنده جایزه حمایتی هوگو – بال 2014 به ارزش پنج هزار یورو انتخاب شد. این جایزه ادبی که به نام هوگو – بال (1886- 1927) نویسنده متولد شهر پریمازنس نامگذاری شده، هر سه سال یک‌بار اهدا می‌شود. از برندگان پیشین این جایزه می‌توان یه سز نوته‌بوم نویسنده هلندی، روبرت مناسه نویسنده اتریشی و مکس گولت نویسنده آلمانی اشاره کرد. 

مراسم اهدای این جایزه، 9 مارس 2014 (18 اسفند) در شهر پریمازنس برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها