دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
نقد رمان «گرگ‌سالی» در حوزه هنری

رمان «گرگ‌سالی» اثر مرحوم امیرحسین فردی با حضور ابراهیم زاهدی مطلق، محمد ناصری، راضیه تجار و محمدكاظم مزینانی نخستین بار یكشنبه (هفتم مهر ماه) در تالار مهر حوزه هنری نقد و بررسی می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، رمان «گرگ‌سالی» اثر مرحوم امیرحسین فردی، نویسنده متعهد انقلاب است که آن را در آخرین سال حیات خود نوشته است. 

این رمان ادامه‌ای است بر رمان موفق «اسماعیل» که با مضمونی ضد استعماری به نگارش درآمده بود.
 
«گرگ‌سالی» سال‌های پیش از انقلاب اسلامی را روایت می‌كند كه آمریكایی‌ها و اسراییلی‌ها در اطراف مجتمع اقتصادی كشاورزی مغان دست به اصلاح نژاد گرگ‌ها می‌زنند، اما این گرگ‌های اصلاح نژادی توسط آمریكایی‌ها مبدل به گرگ‌های آدمخوار می‌شوند و زندگی را بر مردم منطقه تنگ می‌كنند. 

نویسنده در فصل نخست رمان «گرگ‌سالی» آورده است: «ایستاده بود روبه‌روی سبلان و نگاهش را دوخته بود به قافله و یال‌های بلند و پوشیده از برف آن كه زیر تابش خورشید مثل شیشه می‌درخشید. وقتی پایش را از مشكین شهر بیرون گذاشت و راه باللی جا را در پیش گرفت، باد هم وزیدن گرفته بود. تند و پركوب، سیلابی از برف در كوهپایه جاری كرده بود. پنجه می‌كشید، می‌رفت و می‌برد. ایستاد و كلاهش را كشید روی گوش‌هایش و نگاهش را دوخت به كوه. تكه‌ای ابر گیر كرده بود به قله و كنده نمی‌شد. كم كم شبیه گرگ شد؛ بزرگ و ترسناك كه می‌خواست از قله كنده شود و هجوم بیاورد به طرف او. دشت خالی بود. تنها توفان برف بود و تك و توك، تك‌درختان لختی كه سر در گریبان بودند. تیره پشتش لرزید، نفهمید از سرما بود یا از ترس. میان رفتن و برگشتن دو دل ماند.»

رمان «گرگ‌سالی» كه جلد دوم رمان «اسماعیل» است در 9 فصل در سال 1392 و به بهای 179 هزار ریال توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

نویسندگان و اهالی ادب علاقه‌مند به شرکت در آیین نقد و بررسی رمان «گرگ‌سالی» می‌توانند از ساعت 16 به تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط