پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۱

فيلم انيميشن «هورتن صداي يك هو مي شنود» با فروش جهاني 223 ميليون دلار پرفروش ترين فيلم سينماي جهان در حال حاضر معرفي شد. اين فيلم بر مبناي کتاب دکتر سوس نويسنده و کاريکاتوريست ايالات متحده ساخته شده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روزنامه لوموند، انيميشن «هورتن صداي يك هو مي‌شنود» عنوان پر فروش‌ترين فيلم را به خود اختصاص داد.

انيميشن «هورتن صداي يك هو مي شنود» با فروش جهاني 223 ميليون دلار در 54 كشور دنيا در رقابت با ديگر فيلم‌ها، در صدر قرار گرفت.

بعد از انيميشن هورتن، كمدي «به ميان مردم بي فرهنگ خوش آمديد» فيلمي از «دني بون» با داشتن حدود 10 ميليون دلار فروش در کمتر از هزار  سينما پرفروش ترين فيلم محسوب مي شود. 

«هورتن صداي يك هو مي شنود» را «جيمي هيوارد» و«استيو مارتينو» کارگرداني کرده‌اند.

داستان درباره فيلي به نام هورتن با صداي «جيم کري» است که روزي در جنگل صدايي مي‌شنود و  پي مي‌برد اين صدا از سياره‌اي کوچک مي‌آيد که خانه موجوداتي به نام «هو» است.

هوها در معرض خطر قرار دارند و دنبال کسي هستند که به آنها کمک کند. هورتن در تلاش براي دفاع از آنها با تمسخر ديگر حيوانات جنگل مواجه مي‌شود.

استيو کارل، کارول برنت و ويل آرنت ديگر صداپيشه‌هاي اين فيلم انيميشن هستند که بر مبناي کتاب دکتر سوس نويسنده و کاريکاتوريست آمريکايي ساخته شده است.

سوس بيشتر به دليل کتاب‌هاي کلاسيک خود در حوزه ادبيات کودک نظير «چگونه گرينچ کريسمس را دزديد» شهرت دارد.

دو کتاب ديگر او نيز در چند سال اخير به پرده سينماها راه يافته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط