شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
ارسال 500 اثر به دبیرخانه جشنواره صنعت چاپ

500 اثر چاپی از ابتدای انتشار فراخوان به دبیرخانه دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ رسیده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ، با گذشت 15 روز از انتشار فراخوان دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ، 500 اثر در گروه‌های بسته‌بندی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، کتب نفیس و صحافی صنعتی به دبیرخانه این رویداد رسیده است.

استقبال از مسابقات تخصصی صنعت چاپ در این دوره نسبت به سال‌های گذشته بیشتر و همچنین کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه نیز با توجه به بررسی اولیه برای پذیرش آثار، بهتر ارزیابی شده است.

بنابر اعلام دبیرخانه مسابقات، یکی از تفاوت‌های این دوره از مسابقات نسبت به گذشته، داوری بخش افست است که در دو گرایش افست، نشر و اطلاع‌رسانی و افست، چاپ و بسته‌بندی انجام خواهد شد.

همچنین در این دوره، چاپخانه‌های ابیانه، وحدت، ورنی چاپ، فرارنگ آریا، فرهنگسرای میردشتی، لیتوگرافی بصیر، نيكان پردازش و کحالی از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات تخصصی چاپ، در تولید و توزیع فراخوان مسابقات با دبیرخانه همکاری می‌کنند.

اهالی صنعت چاپ مشارکت و همدلی بیشتری داشته باشند

محمود پیشعلی، پیشکسوت صنعت چاپ گفت: اهالی صنعت چاپ با مشارکت و همدلی بیشتر می‌توانند تحرک و پویایی را در صنعت چاپ به وجود آورند و راهکارهایی برای حل مشکلات خود پیدا کنند.

وی برگزاری این رویداد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: جشنواره با نظم و کیفیت خوبی برگزار می‌شود اما به اعتقاد من، همچنان اطلاع‌رسانی در میان اهالی صنعت چاپ کمرنگ است و همه فعالان این عرصه از برگزاری این رویداد مطلع نیستند.

این پیشکسوت صنعت چاپ افزود: فعالان صنعت چاپ باید همدلی و مشارکت بیشتری داشته باشند و رویدادهای مناسبتی این حوزه را از خود بدانند و به یکدیگر نیز اطلاع دهند.

پیشعلی با اشاره به وجود مشکلات بسیار بر سر راه اهالی صنعت چاپ، اظهار کرد: این مشکلات همیشه وجود دارد اما مسوولان نیز نمی‌توانند از عهده رفع آن برآیند زیرا مسایلی چون کمبود مواد اولیه، ناشی از وضعیت اقتصادی است.

پیشعلی تاکید كرد: اهالی صنعت چاپ نباید برای رفع مشکلات منتظر اقدام مسوولان دولتی باشند زیرا دستگاه‌های اجرایی بیشتر در حوزه سیاستگذاری عمل می‌کنند و درگیر فعالیت‌های اجرایی چاپ نیستند.

این پیشکسوت صنعت چاپ در پایان صحبت‌های خود گفت: امسال برای نخستین‌بار مشاهده کردم که اهالی صنعت چاپ روز ملی را به یکدیگر تبریک می‌گویند و به اعتقاد من این اتفاق فرخنده‌ای است و نشان می‌دهد اعضای این خانواده، این روز را از خود می‌دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط