جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
اسماعیلی: چاپ سپری قوی در برابر تهاجم فرهنگی کشورهای بیگانه است

علی اسماعیلی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع کارگران و مسوولان صنعت چاپ کشور گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های کشورهای بیگانه در حوزه فرهنگی کشورهای اسلامی، صنعت چاپ می‌تواند مانند یک سپر قوی در برابر تحرکات فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هشتمین جشن کارگران صنعت چاپ با حضور علی اسماعیلی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ، یوسف افراش، مدیرکل سابق دفتر امور چاپ، علی نیکوسخن، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران و جمع کثیری از اهالی و بزرگان صنعت چاپ پنجشنبه (14 شهریورماه) در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از کارگران و زحمتکشان صنعت چاپ به مناسب روز ملی صنعت چاپ گفت: خدا را شاکر هستم که میزبان شما بزرگمردان عرصه صنعت هستم چراکه پیشرفت صنعت چاپ نتیجه زحمت شما بزرگواران است. امروز اهمیت صنعت چاپ بر کسی پوشیده نیست چرا که این صنعت با بیش از دو سده قدمت با تمام مشکلات بدون وقفه به راه خود ادامه می‌دهد.

علی اسماعیلی ادامه داد: اگر در صادرات و سایر صنایع پیشرفتی مشاهده می‌کنیم، اطمینان داشته باشید که در این موفقیت صنعت چاپ نقش داشته است، در کشورهای توسعه یافته از چاپ به‌عنوان صنعتی پیشتاز و مهم یاد می‌شود چراکه همه به نقش غیر قابل انکار چاپ پی برده‌اند اما متاسفانه در کشور ما چاپ با همه اهمیت خود برای عده‌ای ناشناخته مانده است.

وی با اشاره به نقش اتحادیه‌ها در پیشرفت این صنعت گفت: همه اتحادیه‌های مرتبط با چاپ باید دست در دست هم دهند و کمک کنند چراکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متولی این صنعت نیست و همه باید دست در دست هم دهند تا مشکلات این صنعت را حل کنند.

اسماعیلی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های از پیش انجام شده توانستیم در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سند راهبردی صنعت چاپ که برنامه‌ این صنعت را تا سال 1404 پیش‌بینی کرده است رونمایی کنیم. وقتی که در تقویم  11 شهریورماه به‌عنوان روز ملی صنعت چاپ نامیده شده است یعنی اهمیت این صنعت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تایید شده است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش شورای سیاستگذاری صنعت چاپ اظهار کرد: شورای سیاستگذاری صنعت چاپ اتاق فکر این صنعت است و می‌تواند نقش مهمی در رفع مشکلات این صنعت داشته باشد، چاپ سپر قوی در مقابله با تهاجم فرهنگی کشورهای بیگانه است پس نقش شورای سیاستگذاری این صنعت نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: در دولت‌های نهم و دهم برای پیشرفت و توسعه صنعت چاپ کارهای مثبتی انجام شده است و امیدواریم این اقدامات در دولت یازدهم نیز ادامه داشته باشد.

هشتمین جشن کارگران صنعت چاپ با قرائت چند آیه از کلام الله مجید آغاز شد سپس بهمن هاشمی، مجری برنامه ضمن تبریک روز ملی صنعت چاپ به کارگران و اشاره به اهمیت صنعت چاپ در جهان، حاضران را به مشاهده فیلم کوتاهی درباره صنعت چاپ دعوت کرد.

پس از اتمام فیلم برنامه‌های متنوعی مانند برنامه مخصوص کودکان با حضور عمو پورنگ و امیرمحمد، اجرای مدیحه سرایی توسط صابر خراسانی، تقلید صدا به هنرنمایی یوسف کرمی و اجرای زنده محمد علیزاده برگزار شد.

در این مراسم به صورت نمادین از خانواده‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس تقدیر به‌عمل آمد، همچین در پایان، مراسم قرعه کشی با حضور احمد نجفی بازیگر سینما و تئاتر برگزار شد.

نخستین دوره جشن بزرگ کارگران صنعت چاپ در سال 1385 با استقبال حدود چهار هزار نفر از فعالان صنعت چاپ کشور برگزار شد و از آن سال این جشن به‌طور مداوم برگزار شده است. این مراسم محفلی است تا کارگران صنعت چاپ ایران و خانواده‌های آنان بتوانند ساعاتی را به خوشی و شادابی سپری کنند.

این مراسم از ساعت 20 پنجشنبه 14 شهریورماه با حضور کارگران و مسوولان صنعت چاپ در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط