چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
راهنمای مالکیت فکری برای کسب و کارهای تجاری در یک کتاب بررسی شد

یکی از زیرساخت‌هایی که می‌تواند ضامن موفقیت اقتصادی و فناوری شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان در عصر دانایی‌محوری باشد، توجه به حقوق مالکیت فکری است. در این راستا کتاب «راهنمای مالکیت فکری برای کسب و کارهای تجاری» با تاکید بر شرکت‌های دانش‌بنیان منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اين کتاب توسط حسن علم‌خواه و جواد شجاع و جمعی از كارشناسان موسسه دارایی‌های فکری و فناوری مدرس تکنولوژی ایران به رشته تحریر درآمده است.

شرکت‌ها با بهره‌گیری از نظام حقوقی مالکیت فکری، قادر خواهند بود تا چتر حقوقی کارآمدی برای فرایند خلق ایده تا صادرات فناوری و تجاری‌سازی خودفراهم آورند. به اعتقاد گردآورندگان این کتاب غالب داشته‌های شرکت‌های دانش‌بنیان از جنس دارایی‌های فکری است و «مدیریت و حفاظت حقوقی از دارایی‌های فکری» امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است:«آگاهی نداشتن از مباحث حقوق مالکیت فکری برای شرکت‌های دانش‌بنیان یک تهدید جدی و آگاهی از آن‌ها به عنوان یک فرصت بزرگ خواهد بود.»

خوانندگان در فصل اول، با اهميت و ضرورت مالکیت فكری در تقويت و توسعه كسب و كارهای تجاری آشنا می‌شوند. فصل دوم کتاب به نقش مالکیت فكری در بازاريابی، تامين مالی و صادرات محصولات دانش‌بنيان می‌پردازد.

در فصل سوم به موضوع مهم و اساسی شناسايی و حفاظت از دارايی‌های فكری شركت‌های دانش‌بنيان پرداخته شده است و در نهایت دو فصل پایانی، به موضوع مديريت و بهره برداری تجاری از دارايی‌های فكری خلق شده و حمايت‌های قضايی از مالکیت فكری و شيوه‌های حل و فصل اختلافات توجه دارد.

کتاب «راهنمای مالکیت فکری برای کسب و کارهای تجاری» با رویکردی به شرکت‌های دانش‌بنیان در 140 صفحه و از سوی موسسه دارایی‌های فکری و فناوری مدرس به قیمت 35‌هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها