دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
نمایش کتاب‌های حوزه اسناد پارلمانی کتابخانه مجلس در کاخ موزه نیاوران

نمایشگاهی از عکس، سند و مجموعه کتاب‌هایی در حوزه اسناد پارلمانی از سوی کتابخانه مجلس به مدت یک هفته از 14 مرداد ماه با مشارکت مرکز اسناد کتابخانه مجلس به بهانه سالروز فرمان مشروطیت در کاخ موزه نیاوران به نمایش گذاشته می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب یاران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی احمد مظفرمقام، کارشناس بخش اسناد این کتابخانه گفت: فرمان مشروطیت در تاریخ 14 مرداد سال 1285 هجری شمسی با دست‌خط «مظفرالدین شاه» در کشور صادر شد که هدف اصلی این نهضت ایجاد عدالتخانه، ستیز با استبداد داخلی و سلطه خارجی بود. 

مظفرمقام درباره این نمایشگاه اظهار کرد: مجموعه عکس‌های موجود در باره مشروطیت در مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی سیر تحولات مشروطه و حوادثی که در این دوره از تاریخ بر کشور ایران گذشته است، را نشان می‌دهد که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین کاخ موزه نیاوران نیز عکس‌هایی از مشروطه و امضای فرمان مشروطه از سوی مظفرالدین شاه را به نمایش خواهد گذاشت. 

وی افزود: امید است که این نمایشگاه در معرفی بهتر وقایع و چهره‌های این نهضت مردمی به نسل معاصر و بویژه پژوهشگران مؤثر بوده و باعث تشویق و ترغیب ایشان در بازکاوی علل، عوامل و دستاوردهای این نهضت باشد. 

اين کارشناس اسناد کتابخانه مجلس گفت: همچنین در مراسم افتتاحیه نمایشگاه از نخستین شماره فصلنامه علمی – ترویجی «اسناد بهارستان» نیز رونمایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط