جریانهای موج نو شعر ایران با حضور شاعران و علاقمندان چهارمحال و بختیاری در خانه هنرمندان حوزه هنری این استان آسیب شناسی شد.-
وسعت الله كاظمیان افزود: همیشه برای شاعران نوپرداز، ناآگاهی از چیستی قالبهای شعری و چگونگی ظهور و دوام و سقوط شان، دغدغه همیشگی بوده است. شناخت جریانهای شعری شاعران جریان ساز و پس زمینههای این حركتها برای هر شاعری واجب است.
به گفته وی این جلسات هر ماه یكبار برگزار می شود و بسامد این دانایی در جلسات كانون شعر حوزه هنری، اتفاق خوشایند و مثبتی را رقم خواهد زد و سعی این كانون برآن است تا با شناخت، بررسی، تحلیل و آسیب شناسی این جریانها برغنای جلسات و شاعران بیفزاید.
در نخستین جلسه آسیب شناسی شعر با موضوع جریان های موج نو شعر ایران، لیلا ناظمی از شاعران جوان استان حاصل پژوهش خود را پیرامون چیستی قالب شعر موج نو درایران، ساختارها و مشخصه ها و نیز آسیب شناسی این شیوه، در قالب سخنرانی ارایه کرد.
ناظمی در بخشی از سخنانش گفت: شكل گیری جریان موج نو در ایران به دنبال تثبیت شعر نیمایی و تنوع طلبی شاعران برای زایش جریان های دیگر شعری بوده است.
این شاعر جوان استان افزود: موج نو توسط احمدرضا احمدی با كتاب «طرح» و همراهی سهراب سپهری و شاعران دیگر به وجود آمد. در این شیوه كه تلفیقی از قالب نیمایی و سپید بود شاعران به ساختار شكنی درمولفههای نیمایی دست زدند.
وی با ذكر شاكله و شاخصهای این شیوه شعر به آسیب شناسی این جریان پرداخت و عدم تبعیت از یك حركت مدون در ساختار شعر را از آسیبهای وارده به جریان موسوم به شعر موج نو دانست.
جلسات جریان شناسی شعر نو هر ماه در خانه هنرمندان شهركرد با حضور صاحب نظران و شاعران استان برگزار می شود.
نظر شما