چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
مشاهده «مذاکره به زبان آدمیزاد» در بازار نشر

کتاب «مذاکره به زبان آدمیزاد» از سوی انتشارات هیرمند راهی بازار نشر شده است. این اثر ضمن این‌که نشان می‌دهد چگونه مذاکره بر اساس مجموعه‌ای از ارزش‌های بنیادی صورت می‌گیرد، می‌آموزد که چگونه می‌شود همه ما مذاکرات کوچک و بزرگ را به سرانجام مناسبی برسانیم.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «مذاکره به زبان آدمیزاد» روند مذاکره را به شش قسمت اساسی تقسیم و هر کدام را در یک بخش جداگانه بررسی می‌کند. در هر بخش از این کتاب، مهارتی متفاوت مدنظر مولفان بوده است. آن‌ها تک‌تک مهارت‌ها را تجزیه، تحلیل و ارزیابی و راه‌های مختلفی برای استفاده از آن‌ها ارایه می‌کنند.

بخش آخر کتاب شامل چند فهرست ده‌تایی از بهترین‌هایی است که برای بهبود مهارت‌های کلی مذاکره مفیدند.

«از شعار پیشاهنگی پیروی کن: آماده باش» عنوان قسمت نخست این اثر را تشکیل می‌دهد. این قسمت کتاب، درمورد آماده شدن برای مذاکره است و اینکه چرا آماده‌سازی کلید قدرت واقعی در هر مذاکره است. قسمت دوم این اثر با عنوان «تعیین حدود و اهداف» ارایه شده است که بیان می‌کند قبل از شروع مذاکرات زمانی است که باید اهداف را تعیین و چارچوب مذاکره را مشخص کرد. این اهداف و چارچوب‌ها هستند که ما را تا انتهای مذاکره پیش می‌برند و این امکان را می‌دهند تا در مورد زمان پایان مذاکره و ترک جلسه تصمیم بگیریم. 

قسمت سوم این کتاب باعنوان «حفظ فاصله احساسی» است که به ما می‌گوید چطور حتی در طول داغ‌ترین بحث‌ها آرامش خود را حفظ کنیم. مخاطبان در این قسمت می‌آموزند که احساسات چطور ممکن است جریان مذاکره را به هم بزند. 

«آیا شما هم می‌شنوید» عنوان قسمت چهارم کتاب «مذاکره به زبان آدمیزاد» را تشکیل می‌دهد. این قسمت به مهارت گوش دادن اختصاص دارد. به گفته مولفان این اثر بیشتر مبتدیان می‌خواهند از زیر این مهارت اساسی شانه خالی کنند. مذاکره کننده حرفه‌ای از طریق گوش دادن، کنترل مذاکره را در دست می‌گیرد. مذاکره کنندگان موفق بیشتر از این‌که حرف بزنند گوش می‌کنند در صورتی که طرف مقابل در یک مذاکره صحبت نکند، مذاکره کننده کارآمد با کمک سوالات به‌جا حقیقت را از زبان او بیرون می‌کشد. 

در قسمت پنجم کتاب با عنوان «اصل مطلب را بگویید» بر مهارت حرف زدن تاکید دارد. مولفان در این قسمت معتقدند از آن‌جا که در طول روز زیاد حرف می‌زنیم در مهارت حرف زدن بسیار وارد هستیم و به مخاطبان تاکید دارند اگر می‌خواهند هر کلمه‌شان ارزش داشته باشد و مردم هر آن‌چه می‌گویند بشنوند این قسمت از کتاب را بخوانند. 

«پایان مذاکره» عنوان قسمت ششم کتاب «مذاکره به زبان آدمیزاد» را تشکیل می‌دهد در این قسمت تمام بدشانسی‌هایی که مانع از به نتیجه رسیدن یک معامله می‌شوند، بررسی شده همچنین این قسمت به افرادی که مانع بحث می‌شوند نگاهی اجمالی انداخته است. 

بخش‌ ده‌تایی‌ها در کتاب «مذاکره به زبان آدمیزاد» به روند مذاکره به طور کلی نگاه می‌کند در این بخش بعضی از فهرست‌ها به مخاطبان کمک می‌کنند تا خانواده‌شان را به شکل هیجان‌انگیزی درگیر این کار کنند به طور مثال از آن‌ها می‌خواهند از فیلم‌های خوبی که تمایل دارند آن‌ها را ببینند، فهرست تهیه کنند. این قسمت از کتاب می‌آموزد که مخاطبان می‌تواند دنیا را از دریچه چشم مذاکره‌کنندگان ببینند و تقویت مهارت‌های مذاکره می‌تواند به امری خانوادگی تبدیل شود. 

«مذاکره و زندگی»، «آمادگی برای پیروزی»، «طراحی جلسه اول»، «تعیین حدود و رعایت آنها»، «ایجاد هدف»، «فشردن دکمه جادویی مکث»، «چگونگی برخورد با مساله حساس»، «برای پیشرفت‌کردن خوب گوش بدهید»، «کمک‌های شنیداری برای همه»، «ندای درون شما بهترین دوست شماست»، «گوش دادن به زبان بدن»، «کنترل از طرف شفاف‌سازی»، «علایم زبانی ایست»، «مذاکرات تلفنی»، «مذاکره برد برد»، «گذر از موانع»، «عقد قرارداد: پاداش بزرگ»، «ده روش برای استادی در فن مذاکره»، «ده ویژگی شخصیتی مذاکره‌کنندگان برجسته»، «ده اشتباه رایج در مذاکره»، «ده مذاکره کلیدی در زندگی شما»، «ده فیلم برای این‌که اجاره کنید ببینید و لذت ببرید» و «ده کتاب دیگر که می‌‌توانید به کتابخانه‌تان اضافه کنید» عناوین فصول این اثر را تشکیل می‌دهند.

«مایکل سی. دونالدسون» از مولفان این اثر است که موسس شریک در شرکت «برتون و دونالدسون» در «بورلی هیلز کالیفرنیا» است. این شرکت در زمینه قوانین کپی‌رایت و قوانین صنعت نمایش و به طور خاص نمایندگی فیلمسازان مستقل تخصص دارد. 

«می‌می دونالدسون» مشاور مدیریت بین‌الملل است و متخصص در زمینه آموزش ارتباطات موثر. او بیش از بیست سال مدیران و کارمندان بسیاری را برای مذاکره آموزش داده و با بیش از 200 هزار مدیر و کارمند مشاغل مختلف از جمله صنایع هوایی، مهندسی، تولید، میهمانداری، بیمه، امور مالی و نمایش کار کرده است.

چاپ نخست کتاب «مذاکره به زبان آدمیزاد» اثر «مایکل سی. دونالدسون» و «می‌می دونالدسون» با ترجمه سهیلا نصیری‌اعظم با شمارگان سه هزار  نسخه به بهای هشت هزار و 500 از سوی انتشارات هیرمند منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط