شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
یادی از نویسنده «ب‍اد در م‍ی‍ان‌ ش‍اخ‍ه‌ه‍ای‌ ب‍ی‍د»

گراهام کنت، نویسنده اسکاتلندی کودکان و نوجوانان، بیستم جولای سال 1859 متولد شد. از این نویسنده تاکنون تنها یک اثر با عنوان «ب‍اد در م‍ی‍ان‌ ش‍اخ‍ه‌ه‍ای‌ ب‍ی‍د» در سال 1378 به فارسی منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گراهام کنت، بیستم جولای سال 1859 در «کستل استریت ادینگبورگ» اسکاتلند متولد شد. وقتی تنها یک سال داشت که پدرش به سبب موقعیت کاری به یکی از شهرهای ساحلی اسکاتلند رفت. 

او در پنج سالگی مادر خود را از دست داد. پس از مرگ مادر، پدر گراهام به الکل روی آورد و از نگهداری  چهار فرزند خود عاجز شد. در این زمان گراهام به همراه دو برادر و خواهرش، برای زندگی به مادر بزرگش پناه بردند.

گراهام تحصیلات اولیه و مقدماتی خود را در روستای محل اقامت مادربزرگش گذراند و برای تحصیلات عالی به دانشگاه آکسفورد انگلستان درخواست فرستاد اما درخواست او مورد قبول واقع نشد و این نویسنده برای کار به بانکی در انگلستان رفت. وی تا سال 1903 که به سبب بیماری بازنشسته شد، در این بانک به فعالیت خود ادامه داد. 

کنت پس از بازنشستگی به همراه همسرش «می‌فیلد» به محل زندگی‌اش در دوران کودکی بازگشت. وی در این دوران نوشتن برای بچه‌ها را آغاز کرد. در این زمان بود که شاهکار کلاسیک ادبیات نوجوان خود را خلق کرد. «ب‍اد در م‍یان شاخه‌‌ه‍ای‌ ب‍ی‍د» عنوان شاهکار این نویسنده است که به فارسی نیز ترجمه شده. این اثر در سال 1378 از سوی نشر چشمه با ترجمه شاهده سعیدی وارد بازار کتاب ایران شد.

 این نویسنده در طی دوران زندگی ادبی خود هفت اثر برای بچه‌‌ها نوشت. وی در زمان خود از پیشتازان ادبیات کودک و نوجوان به شمار می‌آید. 

«روزهای پر از خاطره»، «سال‌های طلایی» و «باد در میان شاخه‌های بید» برخی از آثار این نویسنده هستند.

کنت سرانجام در سال 1932، در «برکشایر» در گذشت و در قبرستان «هولی‌ول» به خاک سپرده شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها