به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کودکان با استفاده از رنگها، اشکال و داستانسازی میتوانند با اشیا ارتباط برقرار کنند و معانی و مفاهیم را بهتر فراگیرند. یکی از مهمترین فنون آموزش کودکان زمانی است که آنها در حال خوردن غذا یا خوراکیاند، از این رو تولیدکنندگان این محصولات از اشکال گوناگون و رنگی نظیر انواع پاستیل، بیسکویت و ماکارونی بهره میگیرند.
اگر این غذا خوردن و بیان داستان با کتاب همراه باشد،علاوه بر تعمیق آموزش، موجب ارتباط بیشتر کودکان با کتاب و معانی ارزشی میشود.
بسیاری از تولیدکنندگان محصولات گوناگون به ویژه خوراکی برای معرفی محصولات خود سایتهایی طراحی کردهاند، برخی از این سایتها علاوه بر معرفی تولیدات و فروش آنها خدمات جانبی ارایه میکنند که از آن میان میتوان به بخشهای بازی، سرگرمی و کتابخانه اشاره کرد.
پاستیل شیبا هم باشگاهي برای اعضای خود دارد که در بخش سرگرمي آن کتابخانهای طراحي شده است. این کتابخانه کتابها را در سه سطح «کودکان»، «نوجوانان» و «خردسالان» معرفی و ارایه میکند.
در کتابخانه «پاستیل شیبا» عنوان شده است که «در کلوپ شیبا ما اعتقاد داریم کتاب خواندن بهترین سرگرمی است. به همین خاطر، مجموعهای از کتابهای نویسندگان بینالمللی کودک و نوجوان بهطور رایگان در اختیار اعضای کلوپ قرار میگیرد. امروز مجموعهای از پنج جلد کتاب در کتابخانه شیبا موجود است که میتوانید آنها را دانلود کنید.»
چنین کاربریهای چندگانهای از سایتهای تبلیغاتی، علاوه بر ترغیب علاقهمندان آن محصول به کتاب، جمعی از کتابدوستان را هم با محصولات آشنا میسازد.
دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
نظرات