سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۹
عباس سجادی: مخاطبان، کورکورانه کتاب نخرند و نخوانند

سیدعباس سجادی، شاعر با بیان این‌که اگر هر روز را روز قلم بنامیم، اشتباه نکرده‌ایم، گفت: مخاطبان نباید کورکورانه و از سر ساده‌انگاری کتاب‌های شعر و داستان را انتخاب کنند، بخرند و بخوانند. متقاضی کتاب بهتر است قبل از خرید، از کتاب مورد نظرش آگاهی به دست آورده باشد.-

سجادی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: ذهن خواننده نباید با هر کتاب بی محتوایی پر شود. مخاطب باید هر نوشته و کتابی را با دقت انتخاب کند و با تأمل بخواند. بهتر است خواننده نوعی تشکیک مثبت نسبت به هر کتابی داشته باشد تا بتواند آن کتاب را از فیلتر ذهنی خودش عبور دهد.

این شاعر توضیح داد: خواسته ما از مخاطبان این است که برای خریدن و خواندن کتاب، منابع دیگر را بررسی کنند و با علم  و آگاهی کتاب بخرند. انشاالله وقتی در سال آینده، فعالیت‌ها و نتایج امسال را بررسی می‌کنیم، خواهیم دید که مخاطبان از حیث انتخاب کتاب‌ها پیشرفت کرده‌اند و رسیدن به متر و معیار در این کار، چندان دشوار نیست.

وی افزود: اگر هر روز را روز قلم بنامیم اشتباه نکرده‌ایم، چرا که هر روز نیاز به نگارش، تحلیل، نقد و معنویت داریم. نیاز به روشنگری یکی از نیازهای مبرم این روزهاست. خدا در قرآن به نون و قلم قسم خورده است و این حاکی از نیاز هر روزه ما به نوشتن و خواندن درست است.

14 تیرماه در تقویم کشورمان روز قلم نام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها