شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
«هزار خانه خورشید» احد ده‌بزرگی منتشر می‌شود

«هزار خانه خورشید» عنوان مجموعه شعر آیینی احد ده‌بزرگی در قالب دو بیتی است كه به زودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سوره مهر، ده‌بزرگی درباره ویژگی این مجموعه شعر گفت: این مجموعه شعر از قالب دوبیتی تشكیل شده و غالب شعرهای آن‌ها موضوعاتی آیینی دارند.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های كتاب این است كه هم برای علاقه‌مندان به شعرهای آیینی مفید است هم مداحان می‌توانند از آن استفاده کنند.

این شاعر درباره تفاوت مجموعه جدیدش«هزار خانه خورشید» و اثر قبلی اش «گل می‌روید» كه سوره مهر آن را منتشر كرده، گفت: این دو مجموعه شعر تفاوت اندكی با یكدیگر دارند. در دفتر شعر «گل می‌روید» بخش پایانی كتاب به رباعی‌های آزاد با موضوعات اجتماعی، عاطفی و زندگی روزمره اختصاص یافته، اما مجموعه «هزار خانه خورشید» تنها اشعار آیینی را شامل می‌شود.

وی همچنین افزود: مخاطب امروز دیگر حوصله شعرها و قصیده‌های بلند را ندارد، به همین دلیل قالب دو بیتی را برای «هزار خانه خورشید» و قالب رباعی را برای مجموعه «گل می‌روید» انتخاب كرده‌ام.

ده‌بزرگی در پایان درباره آسیب‌های كه امروزه متوجه شعر آیینی است، خاطر نشان كرد: دوستانی كه وارد این حیطه می‌شوند باید پشتوانه علمی داشته باشند، شعر آیینی اگر با مطالعه و همچنین با پشتوانه تاریخی همراه نباشد،‌ با آسیب‌هایی مواجه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها