جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
تشکیل دبیرخانه دایمی نمایشگاه کتاب ضروری است

محسن محمدی، کارشناس رسانه و تلویزیون معتقد است که تشکیل دبیرخانه دایمی برای برگزاری نمایشگاه کتاب ضروری است و موجب برنامه‌ریزی بلند مدت برای این رویداد فرهنگی خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محسن محمدی، گفت: فعالیت فاخر و بزرگی چون نمایشگاه کتاب از تولیدات مهم فرهنگی است و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که با بررسی نقاط ضعف و آسیب‌شناسی آن می‌توان برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشت. 

وی تشکیل دبیرخانه دایمی برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ضروری دانست و افزود: وجود یک دبیرخانه دائمی موجب برنامه‌ریزی بلند مدت برای این رویداد فرهنگی و انتقال تجربیات دوره قبل به دوره‌های بعد خواهد شد. 

محمدی درباره استقبال عموم مردم از بیست و ششمین نمایشگاه کتاب گفت: حتی گرانی کاغذ موجب نشد علاقه‌مندان از متون درخواستی خود دور بمانند. 

وی اضافه کرد: کتاب خوراک روح است و باید در سبد خرید جا داشته باشد. همیشه برای کالاهای بیهوده مصرفی در طول ماه و سال پول خرج می‌شود و اهمیتی برایمان ندارد اما برای خرید کتاب همیشه بهانه‌های مختلفی وجود دارد که عمده‌ترین آن گرانی است. این در حالی است که قیمت کتاب با توجه به مراحل چاپ و نشر مناسب است. 

محمدی با این توضیح که تغییر دادن نگاه مادی به کتاب موجب بالا رفتن سطح کتابخوانی می‌شود، تصریح کرد: در خانواده‌ها فرهنگ کتابخوانی نهادینه نشده است و این فرهنگ می‌تواند توسط والدین تقویت شود و فرزندان در این زمینه آموزش ببینند. 

وی به عنوان تهیه کننده برنامه‌های آموزشی در تلویزیون درباره پوشش خبری نمایشگاه کتاب از طریق رسانه ملی گفت: پوشش خبری و ارتباط با کارشناسان خوب است ولی منظم نیست، از این رو خروجی تاثیرگذاری ندارد. تبلیغات کتاب نباید فقط به روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب ختم شود، بلکه در طول سال می‌توان به این موضوع مهم پرداخت. همچنین ساخت فیلم با محوریت کتاب و استفاده از لوکشین نمایشگاه کتاب البته به شکل غیر مستقیم برای تشویق به مطالعه موثر است. 

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره)برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها