پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
بانوان صنعت چاپ هیچگاه دیده نشده‌اند

مدیر روابط عمومی انجمن بانوان صنعت چاپ در سالن صنعت چاپ نمایشگاه کتاب تهران، گفت: زنان فعال در صنعت چاپ با این‌که هیچ وقت ادعایی نداشتند و دنبال جایگاه و مقامی نبودند اما همیشه در حاشیه قرار گرفته‌اند و به مشکلات آنان رسیدگی نشده است.-

سحر کاویانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این انجمن در تلاش است بانوان فعال این صنعت را به شیوه‌های مختلف و در قالب برنامه‌‌های متنوع به جامعه و مسوولان معرفی کند.

وی افزود: در این میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سابقه و قدمتی دیرین در حوزه نشر خواهد توانست با همکاری انجمن برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را برای بانوان صنعت چاپ برگزار کند.

کاویانی با اشاره به اثرات شکل‌گیری انجمن برای بانوان، توضیح داد: این انجمن از نزدیک با خواسته‌ها و نیازهای بانوان صنعت چاپ آشنا است و می‌تواند مطالبات و درخواست‌های آنان را تجمیع کند.

به گفته وی، این انجمن آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود درون خود با وزارت ارشاد همکاری خوب و مناسبی داشته باشد و زمینه رشد و ارتقای فعالیت‌های بانوان فعال این حوزه را داشته باشد.

کاویانی با اشاره به برگزاری جشن بانوان و کارگران صنعت چاپ که چند روز پیش در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران، برگزار شد، عنوان کرد: این اقدام، نخستین حرکت نمادین با هدف پاسداشت مقام زنان فعال در صنعت چاپ کشور بود که امیدواریم استمرار داشته باشد.

وی افزود: البته بهتر بود که این همایش در زمان و مکان مناسب و بهتری برگزار شود تا گوشه‌ای از خدمات و فعالیت‌های این بانوان دیده شود. 

کاویانی همچنین درباره غرفه انجمن بانوان صنعت چاپ در نمایشگاه کتاب گفت: در روزهایی برپایی نمایشگاه با حجم گسترده‌ای از بانوان روبه‌رو بودیم که با اشتیاق به غرفه ما آمدند و فرم‌های عضویت را تکمیل کردند.

به گفته وی، بسیاری از بانوان از وجود انجمن مطلع نبودند اما برای همکاری در برنامه‌های آتی اظهار تمایل کردند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها